Nejlepší hevery 2023

  • Check Ušetřete si peníze i nervy a vyberte si nejvhodnější hever pro vaše potřeby.
  • Check Rozhodujte se podle nosnosti i zdvihu, náročnosti manipulace nebo poměru mezi cenou a kvalitou.
  • Check Okamžitě zjistíte, kde si můžete zvolený výrobek zakoupit za tu nejnižší cenu.
Aktualizováno: Leden 2023
Hevery bez pozadí

Vítězové testu:

price
performance
quality
9.2/10
Celkové skóre
9.3/10
Celkové skóre
9.4/10
Celkové skóre
9.5/10
Celkové skóre
9.3/10
Celkové skóre
Nosnost
93%
Zdvih
92%
Hmotnost
91%
Nosnost
90%
Zdvih
98%
Hmotnost
93%
Nosnost
90%
Zdvih
96%
Hmotnost
94%
Nosnost
96%
Zdvih
93%
Hmotnost
94%
Nosnost
93%
Zdvih
93%
Hmotnost
94%
  • Ergonomie a přítomnost koleček
  • Solidní nosnost i zdvih
  • Stabilita
  • Quick Lift System
  • Solidní nosnost a robustní konstrukce
  • Vynikající poměr ceny a výkonu
  • Solidní nosnost
  • Nízký zdvih a jeho rozsah
  • Kvalitní použité materiály
  • Profesionální přístroj robustní konstrukce
  • Solidní technické parametry
  • Pojistný ventil
  • Nízká výška minimálního zdvihu
  • Osvědčený výrobce
  • Nižší hmotnost
  • Horší manipulace
  • Vysoká hmotnost
  • Větší hmotnost a horší manipulace
  • Vyšší hmotnost i cena
  • Koncepce výrobku i zpracování žádné slabiny nejeví

Obsah článku

Někdy bývá hever označován také jako zvedák na auto. Jeho koupi by motorista neměl odkládat, společně s rezervním kolem a klíčem na kola už je u nových automobilů dostupný pouze za příplatek. Hever oceníte nejen při výměně pneumatiky, ale i při běžné údržbě nebo menších opravách vozu. Výběr heveru vám usnadní níže sestavený přehledný soupis technických parametrů testovaných zvedáků.
Díky článku Jak vybrat hever se dozvíte, které vlastnosti se vyplatí sledovat a jak s nimi jednotliví výrobci naložili. Letošní test realizovaný napříč sortimentem představí nejen nejlevnější zástupce u každé kategorie, včetně doplňkového sortimentu, jako jsou podpěry. Ukáže také, který výrobek je nejvhodnější pro maximální zátěž a jak náročná je následná manipulace.
Sledujeme, jak výrobci udržují kvalitu výroby při splnění bezpečnostních požadavků, což u zvedáků na auta rozhodně není zbytečný luxus. Žádnému řidiči nepřejeme, aby mu vozidlo z heveru spadlo! Pokud nemáte k dispozici zmiňované podpěry, umístěte pro jistotu rezervu a následně vyměněnou pneumatiku pod vytáčenou hranu karoserie, aby vůz nedopadl až na zem. 

Test heverů do 1 000 korun

Zvedáky do tisíce korun jsou díky své geniálně jednoduché konstrukci suverénně tím nejlevnějším, co na trhu seženete. Nízká hmotnost a relativní skladnost je předurčuje k roli „krabičky první záchrany“, která se stejně pohodlně vejde do kufru opravdu sportovního auta, jako do zavazadlového prostoru polského fiátku Maluch.

NáhledNázevSkóre NosnostZdvihHmotnostCena
goldCompass 09220
9.2/10
Celkové skóre
Nosnost
92%
Zdvih
91%
Hmotnost
93%
Nosnost:
2 t
2 t
Zdvih:
135 až 342 mm
135 až 342 mm
Hmotnost:
8,7 kg
8,7 kg
Zjistit cenu Naše recenze
silverRoad Star TA820012
8.6/10
Celkové skóre
Nosnost
90%
Zdvih
76%
Hmotnost
83%
Nosnost:
2 t
2 t
Zdvih:
135 až 330 mm
135 až 330 mm
Hmotnost:
8,5 kg
8,5 kg
Zjistit cenu Naše recenze
bronzeAlca hever nůžkový
8.1/10
Celkové skóre
Nosnost
80%
Zdvih
82%
Hmotnost
81%
Nosnost:
2 t
2 t
Zdvih:
120 až 415 mm
120 až 415 mm
Hmotnost:
3,2 kg
3,2 kg
Zjistit cenu Naše recenze

Vítěz testu:

Compass 09220

Výhody

  • Ergonomie a funkční zapojení koleček
  • Solidní nosnost i zdvih
  • Stabilita

Nevýhody

  • Horší manipulace

Hydraulický a pojízdný hever Compass 09220 unese až dvě tuny. Minimální výška zdvihu se zastaví na třinácti a půl centimetrech, maximální pak přesahuje 34 centimetrů, což na výměnu pneumatiky bohatě stačí.
Robustní konstrukce předurčuje hever spíše do prostředí garáží nebo dílen a nejspíš se nikdy nestane vyhledávaným společníkem pro kufr vašeho auta. Do něj jsou určeny spíše lehčí typy heverů. Hydraulika ve zvedáku zajistí poměrně jednoduché ovládání zvedáku. Praktická kolečka pomohou hever jednoduše přemisťovat bez zbytečné námahy.

Typ:Hydraulický
Pohon:Ruční
Maximální nosnost:2 tuny
Minimální výše zdvihu:135 mm
Maximální výše zdvihu:342 mm
Hmotnost:8,7 kg

2. místo

Road Star TA820012

Výhody

  • Nižší hmotnost
  • Snadná manipulovatelnost
  • Robustní zpracování

Nevýhody

  • Nízký maximální zdvih

Hydraulický pojízdný hever Road Star TA 820012 je díky své nosnosti dosahující dvou tun primárně určen pro zvedání těžších břemen, ať už se jedná o zvedání automobilů, motorů nebo převodovek. Upotřebit se pochopitelně dá pokaždé, když potřebujete pohnout těžším předmětem.
Navzdory kvalitní robustní konstrukci je manipulace poměrně pohodlná prostřednictvím vhodně umístěných koleček a není tak problém zajet se zvedákem pod potřebnou zátěž. Pro snazší přenášení je hever vybaven praktickým madlem.

Typ:Hydraulický
Pohon:Ruční
Maximální nosnost:2 tuny
Minimální výše zdvihu:135 mm
Maximální výše zdvihu:330 mm
Hmotnost:8,5 kg

3. místo

Alca hever nůžkový

Výhody

  • Jednoduchá a praktická konstrukce
  • Nízká cena i hmotnost
  • Vysoký rozsah zvedáku

Nevýhody

  • Je potřeba jisté síly i praxe pro správné umístění

Solidní hever nabízený německou firmou Alca využívá nejjednodušší nůžkový princip a z hlediska funkčnosti mu není skoro co vytknout. Snad jen, že jako většina zboží na evropském trhu, je originálním výrobcem čínská společnost. 
Ze všech testovaných modelů má nejvyšší zdvihový moment přesahující čtyřicet centimetrů. Je ideálním společníkem do auta a s přehledem uzvedne i těžší automobil, jako třeba terénní SUV. Kvalitní zpracování doplňuje ergonomické balení s prakticky umístěnou kličkou pro vytáčení zvedáku.

Typ:Nůžkový
Pohon:Ruční
Maximální nosnost:2 tuny
Minimální výše zdvihu:120 mm
Maximální výše zdvihu:415 mm
Hmotnost:3 kg

Test heverů od 1 000 do 2 500 korun

Střední kategorie heverů do 2 500 korun disponuje už poměrně slušnou nosností, kterou můžete využít nejen v garáži, ale i v dílnách. Zároveň roste také celková hmotnost heverů, které tak nejsou vhodné do kufru, jako spíše do garáže.

NáhledNázevSkóre NosnostZdvihHmotnostCena
goldYato YT-1720
9.3/10
Celkové skóre
Nosnost
90%
Zdvih
98%
Hmotnost
93%
Nosnost:
2,5 t
2,5 t
Zdvih:
89 až 457 mm
89 až 457 mm
Hmotnost:
32 kg
32 kg
Zjistit cenu Naše recenze
silverGeko G01056
8.6/10
Celkové skóre
Nosnost
100%
Zdvih
80%
Hmotnost
80%
Nosnost:
20 t
20 t
Zdvih:
235 až 450 mm
235 až 450 mm
Hmotnost:
11,5 kg
11,5 kg
Zjistit cenu Naše recenze
bronzeCompass hever hydraulický
8.4/10
Celkové skóre
Nosnost
80%
Zdvih
80%
Hmotnost
90%
Nosnost:
2 t
2 t
Zdvih:
85 až 330 mm
85 až 330 mm
Hmotnost:
10,5 kg
10,5 kg
Zjistit cenu Naše recenze

Vítěz testu:

Yato YT-1720

Výhody

  • Quick Lift System pro rychlé zvedání
  • Solidní nosnost a robustní konstrukce
  • Vynikající poměr ceny a výkonu

Nevýhody

  • Vysoká hmotnost

Hydraulický hever Yato YT-1720 s nosností dvou tun uzvedne leckterý automobil i jiné břemeno. Pístová pumpa zvedáku je ovládaná ručně pomocí tyče. Kolečka jsou součástí heveru a zaručují snadnou a pohodlnou manipulaci. Přece jen s váhou šestnácti kilogramů by se bez nich s modelem jen velmi špatně pohybovalo. Co se nám na heveru Yato YT-1720 líbí, je bezesporu rychlozvedací systém, nazývaný Quick Lift System.
Zvedák je vyroben z ocele, je robustní, pevný a stabilní a vydrží tak i trochu toho hrubšího zacházení. Kvalitu a bezpečnost heveru garantuje také atest TÜV GS (nezávislá společnost TÜV se specializuje na spotřebitelské testy a certifikace), jehož podmínky zvedák bez problémů splnil. Minimální výška zdvihu je téměř devět centimetrů, maximální pak necelých 36 centimetrů. Tyto hodnoty by měly být pro většinu automobilů plně dostačující, samotný zvedák se svou hmotností a robustností hodí spíše do garáže nebo dílny.

Typ:Hydraulický
Pohon:Ruční
Maximální nosnost: 2,5 tuny
Minimální výše zdvihu: 89 mm
Maximální výše zdvihu:457 mm
Hmotnost:32 kg

2. místo

Geko G01056

Výhody

  • Zdaleka nejvyšší nosnost ze všech testovaných kategorií
  • Elegantní vzhled
  • Poměrně jednoduchá obsluha

Nevýhody

  • Nutnost dolévání hydraulického oleje
  • Vysoká minimální výška zdvihu
  • Nevhodný na nerovný nebo nestabilní terén

Zástupce heverů lidově zvaných panenka Geko G01056 zaujme nejen neobvyklým tvarem a snadnou manipulovatelností, jeho hlavní výhodou ale zůstává takřka neuvěřitelná nosnost. Tato panenka si totiž dokáže poradit i se zátěží kolem dvaceti tun! S netypickým, i když líbivým tvarem ale souvisí i hlavní nevýhoda tohoto řešení, kterou je poměrně vysoká minimální zdvihová velikost. Nehodí se tak pro nízké sportovní vozy a nelze ho ani využít pro zvedání těžkých předmětů přímo ze země.
Tento typ hydraulických heverů je navíc dost citlivý k případným nerovnostem nebo nestabilitě terénu, na němž je používán. Praktičtí řidiči proto doporučují vozit s sebou i prkénko, vhodné jako stabilizační podložka pod hever.

Typ:Hydraulický
Pohon:Ruční
Maximální nosnost:2 tuny
Minimální výše zdvihu:235 mm
Maximální výška zdvihu:450 mm

3. místo

Compass hever hydraulický

Výhody

  • Nízký profil vhodný pro vozy s nízkou světlostí
  • Robustní celokovová konstrukce
  • Praktický kufr na uskladnění

Nevýhody

  • Nízká výška maximálního zdvihu

Nízkoprofilový hydraulický hever Compass  je určen hlavně pro nižší vozy, u kterých není možné použít standardně tvarované hevery. Zimní i jarní výměna kol se tak rázem stane snazší a s trochou šikovnosti se tak můžete vyhnout i sezónním frontám v pneuservisech. Robustní celokovová konstrukce je zárukou dostatečné stability a kovová kolečka si udrží svůj tvar i při pohybu na tvrdém povrchu. Veškeré součástky prošly atestem uznávaného zkušebního ústavu TÜV
Samotný zdvih je zapříčiněn využitím pístové pumpy, ovládané pomocí přiložené zvedací páky. Zpětné pokládání se pak plynule reguluje vyšroubováním ventilu. Součástí balení je i kufr usnadňující přenášení a uskladnění zařízení, jehož rozměry jsou na šířku 58, délku 24 a výšku pouhých patnáct centimetrů.

Typ:Hydraulický
Pohon:Ruční
Maximální nosnost:2 tuny
Minimální výše zdvihu:85 mm
Maximální výška zdvihu:330 mm
Hmotnost:10,5 kg

Test heverů od 2 500 do 4 000 korun

Vyšší střední třídu zvedáků reprezentují v našem testu přístroje v ceně do čtyř tisíc korun. Disponují slušným minimálním zdvihem a pro výměnu kol se hodí stejně tak závodnímu supersportu s extrémně nízkou světlostí podvozku výškou, jako udřené škodovce přetížené stavebním materiálem.
Standardní výše zdvihu u heverů této kategorie je kolem čtyřiceti centimetrů, výkon je ale vykoupen vysokou hmotností zvedáků. Váha každého z námi vybrané trojice reprezentantů bezpečně přesahuje třicet kilogramů.

NáhledNázevSkóre NosnostZdvihHmotnostCena
goldYato YT-1721
9.4/10
Celkové skóre
Nosnost
90%
Zdvih
96%
Hmotnost
94%
Nosnost:
2,5 t
2,5 t
Zdvih:
89 až 457 mm
89 až 457 mm
Hmotnost:
32 kg
32 kg
Zjistit cenu Naše recenze
silverGeko G01063
9.3/10
Celkové skóre
Nosnost
96%
Zdvih
90%
Hmotnost
91%
Nosnost:
3,5 t
3,5 t
Zdvih:
138 až 520 mm
138 až 520 mm
Hmotnost:
36 kg
36 kg
Zjistit cenu Naše recenze
bronzeXTline PT830018
8.6/10
Celkové skóre
Nosnost
90%
Zdvih
84%
Hmotnost
84%
Nosnost:
2,5 t
2,5 t
Zdvih:
85 až 455 mm
85 až 455 mm
Hmotnost:
35 kg
35 kg
Zjistit cenu Naše recenze

Vítěz testu:

Yato YT-1721

Výhody

  • Solidní nosnost
  • Nízký zdvih a jeho rozsah
  • Kvalitní použité materiály

Nevýhody

  • Větší hmotnost a horší manipulace

Hydraulický hever Yato YT-1721 disponuje pístem, který ovládáte ručně. Pomocí pístu dokážete zvednout i těžká břemena, když nosnost zvedáku je deklarována na 2,5 tuny. Hlavní výhodou tohoto konkrétního modelu je jeho nízký profil, který zaručuje minimální zdvih necelých devíti centimetrů.
Navzdory nízkému profilu unese Yato YT-1721 váhu dostatečnou pro většinu osobních automobilů. Maximální výška zdvihu je pak velice hezkých 45,7 cm. Kolečka jsou součástí heveru, takže i při celkové váze 32 kilogramů se s heverem dá s trochou šikovnosti manipulovat. Zpracování i použité materiály evidentně počítají i s náročnějším provozem v garážích nebo dílnách.

Typ:Hydraulický 457 mm
Pohon:Ruční
Maximální nosnost: 2,5 tuny
Minimální výška zdvihu: 89 mm
Maximální výška zdvihu:457 mm
Hmotnost 32 kg

2. místo

Geko G01063

Výhody

  • Pohodné ovládání nožním pedálem
  • Solidní nosnost
  • Ergonomické rozměry při složeném stavu

Nevýhody

  • Vyšší minimální zdvih
  • Vyšší hmotnost

Hydraulický zvedák G010163 je kromě klasické tyče pro zvedání na boku vybaven i pohodlným nožním pedálem, který výrazně zrychlí zvedání. Navíc je rozhodně pohodlnější se k heveru neohýbat.
Díky zesílené konstrukci dokonce uzvedne úctyhodné tři a půl tuny, zvládne tak až o jednu tunu těžší předměty než jeho vítězný konkurent. Pohodlné manipulaci se zvedákem napomáhají pevná ocelová kola a výrobce deklaruje i poměrně ergonomické rozměry při složeném stavu, kdy na délku nedosahuje ani sedmdesáti centimetrů, na šířku pak necelých čtyřicet a na výšku měří dokonce pouhých sedmnáct centimetrů.

Typ:Hydraulický
Pohon:Ruční i nožní
Maximální nosnost:3,5 tuny
Minimální výše zdvihu:138 mm
Maximální výše zdvihu:520 mm
Hmotnost:36 kg

3. místo

XTline PT30018

Výhody

  • Nízký profil vhodný pro pneuservisy
  • Kvalitní zpracování
  • Ergonomické rozměry

Nevýhody

  • Vyšší hmotnost
  • Nižší maximální výška zdvihu

Hydraulický zvedák XTline PT30018, který unese až dvě a půl tuny, je primárně určen pro využití v dílnách a autoservisech. Zaměstnanci pneuservisů zase ocení velmi nízký profil, který je tak ideální pro výměnu pneumatik většinou sportovních automobilů vyznačujících se nízkou pojezdovou výškou.
Díky masivní konstrukci z kvalitní oceli, ze které je vyroben, by měl hever odolat i každodenní patřičné zátěži. Manipulaci i skladování ulehčuje kompaktní zpracování, kdy na délku dosahuje 64 centimetrů, na šířku necelých třiceti pěti a na výšku zlehka přesahuje sedmnáct centimetrů.

Typ:Hydraulický
Pohon:Ruční
Maximální nosnost:2,5 tuny
Minimální výše zdvihu:85 mm
Maximální výše zdvihu:455 mm
Hmotnost:35 kg

Test heverů od 4 000 korun

Pokud se rozhodnete zainvestovat a zakoupit hever za více než čtyři tisíce korun, bude vám nejspíš jasné, že s podobnými zvedáky běžně pracují profesionálové v pneuservisech a autodílnách. Jejich úctyhodné užitné vlastnosti proto umožňují široké možnosti využití, ale pozadu pochopitelně nezůstává ani cena.
Kupodivu hmotností se od předchozí kategorie zase tolik neliší, i když hever, který si v našem testu vybojoval stříbrnou medaili, hravě překoná půl metráku.

NáhledNázevSkóre NosnostZdvihHmotnostCena
goldGeko G02196
9.5/10
Celkové skóre
Nosnost
96%
Zdvih
93%
Hmotnost
94%
Nosnost:
4 t
4 t
Zdvih:
100 až 520 mm
100 až 520 mm
Hmotnost:
44 kg
44 kg
Zjistit cenu Naše recenze
silverXTline PT830008
9.4/10
Celkové skóre
Nosnost
94%
Zdvih
96%
Hmotnost
92%
Nosnost:
3 t
3 t
Zdvih:
100 až 585 mm
100 až 585 mm
Hmotnost:
52 kg
52 kg
Zjistit cenu Naše recenze
bronzeYato hever hydraulický
8.6/10
Celkové skóre
Nosnost
80%
Zdvih
90%
Hmotnost
86%
Nosnost:
2,5 t
2,5 t
Zdvih:
89 až 457 mm
89 až 457 mm
Hmotnost:
36 kg
36 kg
Zjistit cenu Naše recenze

Vítěz testu:

Geko Premium G02196

Výhody

  • Profesionální přístroj robustní konstrukce
  • Solidní technické parametry
  • Pojistný ventil

Nevýhody

  • Cena
  • Hmotnost

Bytelný hever Geko Premium G02196 je určený nejen pro domácí použití, ale cílí spíše na profesionální autodílny a pneuservisy. Zvedák dokáže unést až čtyři tuny a hravě si tak poradí nejen s osobními automobily, ale i s některými užitkovými vozy. Minimální výška zdvihu je 9,5 cm, což není špatný výkon. Maximální zdvihová výška je 52 cm. Díky kvalitní konstrukci i perfektnímu dílenskému zpracování je hever více než připraven zvládnout svůj každodenní příděl práce.
Zvedák je vyroben z pevného válcovaného plechu a dvojitá hydraulická pumpa umožňuje poměrně rychlé a zároveň plynulé zvedání těžkých břemen. Pro spuštění zpátky na pak slouží integrovaný vypouštěcí ventil se zabudovaným pojistným ventilem, ovládaný pomocí dvoudílné rukojeti. Složená pak o celých 25 centimetrů přesahuje délku jednoho metru. a bez koleček by se tak jeho obsluha rozhodně rozhodně neobešla.

Typ:Hydraulický
Pohon:Ruční
Maximální nosnost:4 tuny
Minimální výše zdvihu:100 mm
Maximální výše zdvihu:520 mm
Hmotnost:44 kg

2. místo

XTline PT830008

Výhody

  • Nízký profil vhodný pro pneuservisy
  • Robustní konstrukce
  • Ergonomické rozměry

Nevýhody

  • Vysoká hmotnost
  • Nižší nosnost

Pojízdný hydraulický zvedák XTline PT830008 je v podstatě lehce vylepšeným starším bratříčkem modelu PT 30018, bodujícího v minulé kategorii. Díky navýšené nosnosti až do tří tun představují opět primární cílovou skupiny profesionálové z autodílen a pneuservisů. Stejně jako svůj menší předchůdce je díky velmi nízkému profilu ideální pro výměnu pneumatik vozidel s nízkou světlostí podvozku.
Potřebnou výdrž pro každodenní zátěž zaručuje zpracování z kvalitní oceli a snadnou manipulaci i efektivní skladování umožňuje kompaktní konstrukce heveru, který na délku dosahuje necelých 85 centimetrů, jeho šířka nepřesahuje čtyřicet centimetrů a výškou se lehce přibližuje sedmnácti centimetrům. 

Typ:Hydraulický
Pohon:Ruční
Maximální nosnost:3 tuny
Minimální výše zdvihu:100 mm
Maximální výše zdvihu:585 mm
Hmotnost:52 kg

3. místo

Yato hever hydraulický

Výhody

  • Nízký profil vhodný pro pneuservisy
  • Nízká hmotnost
  • Slušný rozsah zdvihové výšky

Nevýhody

  • Poměrně nízká nosnost

Nízkoprofilový hydraulický podjezdový zvedák polského výrobce, společnosti Yato zaujme mezi ostatními testovanými konkurenty ze stejné cenové kategorie slušným rozsahem mezi minimálním a maximálním zdvihovým momentem i poměrně nízkou hmotností. Díky své váze pouhých 36 kilogramům je poměrně snadno ovladatelným, přesto profesionálním nástrojem splňujícím nároky každodenního provozu v náročných podmínkách.
I když vykazuje z hodnocené skupiny nejdražších modelů nejnižší nosnost pouhých dvou a půl tun, je jeho hlavní výhodou nízký profil v dolní poloze. Tuto jeho přednost opět ocení hlavně zaměstnanci pneuservisů nebo majitelé sportovních automobilů s nízkou světlostí podvozku.

Typ:Hydraulický
Pohon:Ruční
Maximální nosnost:2,5 tuny
Minimální výše zdvihu:89 mm
Maximální výše zdvihu:457 mm
Hmotnost:36 kg

ČTĚTE DÁLE: Jak opravit defekt na pneumatikách?

Test podpěr pro vozidla

Podpěry pro vozidla jsou skvělou pomůckou v případě, že potřebujete automobil zvednout na více místech, ale máte pouze jeden hever.

Skvěle slouží také jako bezpečnostní prvek k heveru pro případě, že by hever z nějakého důvodu selhal. Ceny podpěr se zpravidla pohybují do tisíce korun a jsou prodávány v sadě po dvou kusech.

NáhledNázevSkóre NosnostZdvihHmotnostCena
goldCompass podpěra
9.3/10
Celkové skóre
Nosnost
93%
Zdvih
93%
Hmotnost
94%
Nosnost:
3 t
3 t
Zdvih:
275 až 410 mm
275 až 410 mm
Hmotnost:
5,3 kg
5,3 kg
Zjistit cenu Naše recenze
silverGüde stavitelné podpěry
9.2/10
Celkové skóre
Nosnost
92%
Zdvih
90%
Hmotnost
94%
Nosnost:
3 t
3 t
Zdvih:
228 až 425 mm
228 až 425 mm
Hmotnost:
7,2 kg
7,2 kg
Zjistit cenu Naše recenze
bronzeVorel podstavec pro auto
8.1/10
Celkové skóre
Nosnost
85%
Zdvih
80%
Hmotnost
82%
Nosnost:
3 t
3 t
Zdvih:
280 až 420 mm
280 až 420 mm
Hmotnost:
1,7 kg
1,7 kg
Zjistit cenu Naše recenze

Vítěz testu:

Compass podpěra

Výhody

  • Nízká výška minimálního zdvihu
  • Osvědčený výrobce
  • Nižší hmotnost

Nevýhody

  • Koncepce výrobku i zpracování žádné slabiny nejeví

Podpěra Compass zaručuje nosnost až tři tuny, což na podepření vozu bohatě dostačuje. Jedná se o velmi stabilní typ podpěry se čtveřicí opěrných noh.  Výška podpěr je nastavitelná v rozmezí od 275 do 410 milimetrů.
Podpěry zajistí stabilitu vozu v momentě, kdy se nachází zvednutý na heveru. Proto by rozhodně neměly chybět ve výbavě garáže pro přezouvání pneumatik nebo drobnější opravy, které vyžadují zvednutý vůz. Společnost Compass je na poli autodoplňků činná dlouhodobě a díky této tradici jsou její výrobky zárukou jisté kvality. Obecnou výhodou podpěrek je i poměrně nízká hodnota minimální zdvihu, která zajistí pocit jistoty i řidičům s nižší světlou výškou jejich vozu.

Maximální nosnost:3 tuny
Minimální výška zdvihu:275 mm
Maximální výška zdvihu:410 mm
Hmotnost:5,3 kg

2. místo

Güde stavitelné podpěry

Výhody

  • Masivní ocelová konstrukce
  • Dvojité jištění
  • Nejvyšší rozsah zdvihové momentu

Nevýhody

  • Vysoká hmotnost
  • Vyšší cena

Kompaktní ocelové podpěry německého výrobce Güde umožňují díky devítipolohové aretaci dostatečně přesné nastavení potřebné výšky zdviženého vozidla v úctyhodném rozmezí od 288 do 425 milimetrů.
Čtveřice masivních nohou zaručuje potřebnou šířku pro dosedací plochu opěrného sedla. Pevné usazení zdvíhaného břemene je navíc jištěno hned nadvakrát, prostřednictvím hřebenového ozubení sloupku a pojistného kolíku. Robustní svařovanou konstrukci doplňuje aretační páka s gumovou rukojetí. Masivní zpracování si ale logicky vybírá svou daň v podobě vyšší hmotnosti, kdy jedna podpěra váží přes sedm kilogramů.

Maximální nosnost:3 tuny
Minimální výška zdvihu:228 mm
Maximální výška zdvihu:425 mm
Hmotnost:7 kg

3. místo

Vorel podstavec pod auto

Výhody

  • Nízká hmotnost
  • Výrazná žlutá barva
  • Hřebenový jistící mechanismus

Nevýhody

  • Vyšší cena
  • Oproti konkurentům méně robustní zpracování

Automobilová podpěra Vorel, což je jedna ze značek polské společnosti Toya, se principiálně neliší od svých výše zmíněných konkurentů. Hlavní rozdíl je ale ve zpracování a v menší robustnosti, což jsou ovšem v případě zařízení určeného k udržení zvednutého auta ve stabilizované podobě poměrně důležitá kritéria. Pro klid uživatelů je podstavec vybaven hřebenovým jistícím mechanismem.
Stejně jako oba testované typy konkurenčních výrobců udává Vorel u těchto podpěr nosnost tří tun (v nabídce má i dvoutunovky), přitom vykazují sotva třetinovou hmotnost oproti pětikilové podpěře Compass a více než čtvrtinovou oproti masivní ocelové konstrukci od firmy Güde. S nižší hmotnosti navíc kupodivu nekoreluje cena, která je ve srovnání s oběma konkurenty o něco vyšší.

Maximální nosnost:3 tuny
Minimální výška zdvihu:280 mm
Maximální výška zdvihu:420 mm
Hmotnost:1,7 kg

Jak vybrat hever?

Hever je i po vyřazení z povinné výbavy naprostou nezbytností pro údržbu automobilu a měl být být po ruce aspoň v garáži. V této kapitole naleznete nejzásadnější kritéria pro výběr vhodného heveru.

Hevery a podpěry

Na základě našich testů jsme vám představili nejlepší hevery z pohledu ceny a výkonu, jak jsou aktuálně dostupné na českých eshopech. V článku jsou přehledně seřazeny do jednotlivých kategorií podle ceny, za níž ji v průměru nabízejí největší a nejspolehlivější obchody na tuzemském ecommerce trhu.
Samostatnou kategorii pak tvoří podpěry pod nápravu, které by měly být v zájmu bezpečnosti používány společně s heverem. Nejsou drahé a mohou výrazně napomoci bezproblémovému vyřešení krizové situace, ať už potřebujete rychle a bez rizika vyměnit píchlou pneumatiku nebo musíte kvůli opravě či údržbě vlézt pod auto. Rozhodně se nechcete zbytečně stresovat ne až tak nereálnou možností, že na vás kvůli špatnému umístění heveru vůz jednoduše spadne.

  • Hever vaše vozidlo zvedne a získáte tak dostatek prostoru pro výměnu kola nebo drobný servis.
  • Podpěra vozidlo přidrží v požadované výšce a hever pak můžete klidně sundat, aniž byste se museli obávat, že vám automobil spadne.
Hever

Typy heverů podle nosné konstrukce

Prakticky můžeme rozlišit  čtyři typy heverů. Liší se nejen způsobem použití a svými vlastnostmi, ale také nosností, která je poměrně důležitá. Na jaké typy heverů můžete v obchodech narazit?

  • Profesionální (sloupové) hevery – jedná se o profesionální zvedáky určené do autodílen a pneuservisů. Jsou to robustní dvousloupové zvedáky, které si s automobilem hravě poradí. Profesionální hevery se ještě dále dělí, ale pro potřeby našeho článku už jejich dělení nemusíme dále rozvádět.
  • Nůžkové hevery – jde o vůbec nejčastěji používaný typ, jehož hlavní výhodou je jeho skladnost. Můžete jej klidně vozit ve vašem autě a využít jen při nasazování rezervy nebo sněhových řetězů. Konstrukčně ho tvoří dvě ramena, rozevírající se pomocí kliky, která otáčí ocelovým šroubem. Nižší cena zvedáku je vykoupena vyšší fyzickou námahou při zvedání automobilu.
  • Hřebenové hevery – tyto zvedáky se ovládají manuálně a pro zvednutí automobilu je tak potřeba vyvinout jistou fyzickou námahu. Mechanismus se skládá z kolmé ozubené osy, přes jejíž zuby zvedáte vůz nahoru. Tento typ heveru je vybavený i brzdou, která umožní upevnit vůz i hever v požadované výšce. Hřebenové hevery bývají dražší a dnes už se s nimi setkáte jen zřídka.
  • Pákové hevery – také tento typ heveru se ovládá ručně a funguje na principu dlouhé páky. Zpravidla se s nimi setkáte v průmyslu nebo hospodářství. U automobilů se prakticky nepoužívají.
  • Podpěry – zde se nejedná o zvedák nebo hever v pravém slova smyslu. Prakticky jde pouze o výškově nastavitelnou ocelovou konstrukci, kterou podepřete už zvednutý vůz. Můžete tak zabránit pádu nechtěnému vozidla, pokud by bylo na heveru špatně upevněno.
Typy heverů

Typ heveru – mechanismus

Jak už víme, hevery se liší podle typu nosné konstrukce. Existují ale i různé mechanismy zajišťující samotné zvedání vozidla. Jaké principy hevery využívají?

  • Hydraulické hevery – tyto hevery jsou robustní, což je také důvod, proč je naleznete spíše v garážích, než v kufru auta. Jak napovídá samotný název, automobil je v tomto případě zvedán pomocí hydrauliky. Hever využívá Pascalova zákona, kdy síla soustředěná skrze páku na píst pumpy jednoduše nadzvedává píst hydraulického zvedáku. Setkat se můžete se dvěma typy zvedáků. Jeden je vybaven kompresorem a celý proces zvedání vozu tak probíhá bez zapojení vašich fyzických sil. U druhého typu pak pumpujete pomocí násady a auto postupně zvedáte. Fyzická námaha je ale nesrovnatelně menší než u nůžkových heverů. Vozidlo pak na zem postupně spouštíte pomocí ventilu, tedy opět bez větší námahy. Hydraulické zvedáky bývají kvůli své hmotnosti vybaveny kolečky pro snazší manipulaci.
  • Mechanické hevery – tento typ heveru používá pro zvedání automobilu kliku nebo páku ovládanou ručně. Zvednutí vozu je proto poměrně fyzicky náročnou aktivitou. Na druhou stranu se jedná o lehké a poměrně levné varianty zvedáků.
  • Pneumatické hevery – tyto hevery nejsou příliš běžné. Pro zvedání využívají tlak vzduchu, což odráží i jejich další označení, vzduchové hevery. Tento typ je ale zdaleka nejtěžší, nejdražší a také největší.

Hever zdvih

Nosnost

Nosnost je vůbec nejdůležitější parametr heveru. Je udávána v kilogramech a určuje, jakou váhu je schopný zvedák uzvednout, aniž by došlo k poškození jak heveru, tak vozidla. Vždy se proto doporučuje mít zvedáky s vyšší nosností, než jakou potřebujete.
Problém ovšem je, že s nosností pak roste také cena. Obecně se dá řídit radou, že potřebujete minimálně stejnou nosnost heveru, jako je váha vašeho vozidla. Nosnosti začínají kolem půl tuny a končí někde u deseti až dvaceti tun.

Hever do pozadí 1

Zdvih

Zdvih heveru udává, v jaké minimální a maximální výšce může hever fungovat. Tento parametr pak záleží především na tom, jakou světlou výšku má váš vůz. To znamená, že minimální výška zdvihu musí být menší, než je světlá výška automobilu.
Maximální výška zdvihu by pak měla být alespoň dvacet centimetrů. To je optimální výška proto, abyste mohli bez problémů nasadit zimní řetězy nebo vyměnit pneumatiku.

 

Hever do záhlaví

 

Hmotnost

Hmotnost je v případě heveru spíše okrajovým parametrem, může ale v některých případech hrát roli. Ty nejlehčí zvedáky začínají s hmotností okolo dvou kilogramů a postupně se jejich hmotnost může vyšplhat klidně i k padesáti kilogramům. Je proto dobré si rozmyslet, zda budete používat hever převážně v garáži, nebo jej chcete vozit v kufru pro všechny případy.

 

Zvedání auta heverem

Největší výrobci heverů

Hevery sice mohou na první pohled působit jako poměrně jednoduchá zařízení, u nichž není potřeba příliš se zabývat značkou výrobce. Jak vám ale potvrdí každý zkušený motorista, pravý opak je pravdou. Na trhu najdete řadu osvědčených výrobců, jejichž jméno bývá zárukou jisté kvality. Renomované firmy se pak samozřejmě snaží nabízet lépe dostupnější náhradní díly i servisní služby.

Compass

Společnost Compass  se specializuje na autodoplňky a nářadí, potřebné pro údržbu vašeho vozidla. Příležitostně můžete narazit i na výrobky určené na zahradu nebo do dílny. Klasickými taháky firmy Compass jsou právě hevery a podpěry, ale také zimní výbava. Sortiment dále zahrnuje třeba stěrače nebo nosiče na kola. Zkrátka Compass může dodat takřka vše potřebné pro provoz a údržbu vašeho vozu. Obecně jde spíše o levnější a dostupnější modely.

Compass logo

GEKO

Značka GEKO se stala známou díky nabídce kompletního vybavení pro profesionální autoservisy a dalšího nářadí. Začátky firmy se dají vysledovat až do osmdesátých let minulého století, jako samostatná značka pak GEKO funguje od roku 2004. Společnost si díky tradici a kvalitě jejích výrobků oblíbili jak profesionální řemeslníci, tak vybíraví hobby kutilové.

Geko logo

Yato

S výrobky značky Yato se obvykle setkáte v prostředí profesionálních dílen, ať už se jedná o hevery nebo třeba akumulátorové vrtačky. Výhradním dovozcem značky na území České a Slovenské republiky je zmiňovaná společnost Compass.

Yato logo

XTline

Společnost XTline byla založena v roce 2001 a z původně lokálního dodavatele se firmě povedlo expandovat po celé Evropě. Vedle recenzovaných heverů se firma zabývá také velkoobchodním prodejem nářadí, které používají jak kutilové, tak profesionální řemeslníci.

XTline

Finální verdikt

Stejně jako u většiny ostatních produktů, i v případě heverů roste jejich kvalita úměrně s cenou. Pokud si při koupi autozvedáku připlatíte klidně jen pár stovek korun, zjistíte výrazný rozdíl nejen v dílenském zpracování samotného heveru, ale především v jeho nosnosti, pohodlnosti manipulace a jeho spolehlivosti. Je proto třeba si skutečně uvědomit, zda potřebujete hever do kufru pro všechny případy, nebo jej budete využívat častěji na nejrůznější těžká břemena.
Ani dražší zvedáky dnes nejsou extra předražené, když za kvalitní hever na téměř profesionální použití zaplatíte okolo tří tisíc korun. Při výběru vždy myslete na jeho plánované využití a také na technické parametry vozidla. Musí mu odpovídat nosnost i výška zdvihu.

Povinná výbava

Jak bezpečně používat hever?

S heverem je potřeba bezpečně zacházet, aby nedošlo k zranění nebo poškození vašeho vozidla. Proto se před zvedáním vozu vždy ujistěte, že je podklad dostatečně pevný a rovný. Na štěrku nebo v blátě není ideální hever používat.
Ve voze by měla být zařazena rychlost a měla by být také zatažena ruční brzda. O čem lidé často neví je fakt, že nemůžete heverem zvedat vůz tam, kde se vám zachce. Na podvozku vozidla musíte zvolit správné místo, obvykle přímo k tomu určené. Předejdete tak poškození vozidla. Konkrétní místa by měla být uvedena v příručce k vozu.
Obecně se ale dá říct, že ideální místo pro zvedání se nachází v blízkosti nápravy a bývá zpravidla označeno šipkou nebo něčím podobným. Na daném místě může být vyznačen i prolis pro správné umístění zvedáku
Pro absolutní bezpečnost se pak doporučuje používat také zmíněné podpěry, které váš vůz udrží v případě, že selže hever. Tyto podpěry je ale možné používat také v případě, že chcete zvednout vůz na dvou místech, ale nemáte dva hevery.

Jiná využití heveru…

Ačkoli se v případě heveru bavíme primárně o automobilech, můžete jej využít mnoha dalšími způsoby ať už v domácnosti, na chalupě nebo během pobytu v přírodě. K čemu může hever sloužit a jak vám může usnadnit život?

  • Jiné stroje – Pokud používáte zahradní traktory nebo těžší sekačky na trávu, jen těžko dokážete podobné stroje zvednout bez vynaložení extrémního úsilí. Hever se může hodit i na vyčištění sekaček po náročném sekání trávy.
  • Domácí opravy – Potřebujete zvednout něco těžkého během opravá na chatě nebo kolem domku? Pak se hever může rozhodně hodit. Mnozí profesionální řemeslníci hevery a zvedáky používají zcela běžně.

 

Tomáš studoval obor mechanik elektrotechnik IT v Sokolnicích. Psaním článků pro naší redakci či autorskou prací obecně se zabývá 2 roky. Ve volném čase tvoří, čte nebo sleduje filmy. S jeho zájmy pochopitelně souvisí také oblíbené rubriky. Nijak překvapivě jde primárně o elektroniku a spotřebiče, obojímu perfektně rozumí.

Diskuse a poradna

Položte otázku