Velký test TOP elektrokol 2023 spolu s recenzemi a testy

  • Check Ušetřete si peníze i nervy při výběru nejvhodnějšího elektrokola.
  • Check Zvolte si na základě typu, výkonu, jízdních vlastností a poměru cena/kvalita.
  • Check Zjistěte, kde se dá koupit nejlevněji.
Aktualizováno: Leden 2023

Vítězové testu:

performance
quality
price
9.8/10
Celkové skóre
9.7/10
Celkové skóre
9.6/10
Celkové skóre
9.8/10
Celkové skóre
9.8/10
Celkové skóre
Dojezd
98%
Jízdní vlastnosti
97%
Poměr cena/kvalita
98%
Dojezd
97%
Jízdní vlastnosti
97%
Poměr cena/kvalita
98%
Dojezd
96%
Jízdní vlastnosti
95%
Poměr cena/kvalita
96%
Dojezd
98%
Jízdní vlastnosti
97%
Poměr cena/kvalita
98%
Dojezd
98%
Jízdní vlastnosti
97%
Poměr cena/kvalita
98%
  • Uzamykatelná odpružená vidlice
  • Hydraulické brzdy
  • Příslušenství v ceně
  • LCD displej
  • Výkon a dobrý dojezd
  • Počet převodů
  • LED displej
  • Slušný výkon a dobrý dojezd
  • Jednoduchá obsluha
  • Výkon a dobrý dojezd
  • Kapacita baterie
  • Hydraulické brzdy
  • Asistent chůze
  • LCD displej
  • Kapacita baterie
  • Ve své kategorii žádné
  • Cena
  • Ve své kategorii žádné
  • Cena
  • Ve své kategorii žádné

Obsah článku

Elektrokolo, známý fenomén několika uplynulých let. Jak se dalo čekat, ani letos tvůrci elektrokol nezahálely a připravily nové, možná lepší a výkonnější modely. Kola s motory, které vám dopomůžou v obtížném terénu, do kopců, při dlouhých cestách, nebo když jste vyčerpaní.
Jak si ale vybrat to správné elektrokolo, tak, aby vyhovovalo vaším potřebám? To může být obtížný úkol, zvláště pak, pokud se v elektrokolech tak úplně nevyznáte. Jako vždy jsme tu, abychom vám elektrokola představiliporadili, jak si vybrat a doporučili vám ty nejlepší elektrokola, která jsou dnes k sehnání. V neposlední řadě vám také rádi poskytneme několik rad a tipů, co se elektrokol týče. Neváhejte proto, a ponořte se do právě pro vás připraveného článku.

Test městských elektrokol

Elektrokola, určená pro pohyb po městě, v ulicích, na nákupy nebo do práce. Tomuto užití jsou městská elektrokola uzpůsobena. Jsou snadno manévrovatelná a nepříliš těžká.

NáhledNázevSkóre BaterieDojezdCena
goldLectron Citana R 2021
9.8/10
Celkové skóre
Dojezd
98%
Jízdní vlastnosti
97%
Poměr cena/kvalita
98%
Baterie:
17,5Ah (630Wh)
17,5Ah (630Wh)
Dojezd:
150 km
150 km
Zjistit cenu Naše recenze
silverCrussis e-Country 1.11-S 2022
9.6/10
Celkové skóre
Dojezd
97%
Jízdní vlastnosti
96%
Poměr cena/kvalita
96%
Baterie:
17,5Ah (630Wh)
17,5Ah (630Wh)
Dojezd:
140 km
140 km
Zjistit cenu Naše recenze
bronzeLeader Fox Park City 2020
9.4/10
Celkové skóre
Dojezd
93%
Jízdní vlastnosti
94%
Poměr cena/kvalita
94%
Baterie:
13Ah (468Wh)
13Ah (468Wh)
Dojezd:
120 km
120 km
Zjistit cenu Naše recenze

Vítěz testu:

Lectron Citana R 2021

Výhody

  • Dojezd až 150 km
  • LCD displej
  • Uzamykatelná odpružená vidlice
  • Hydraulické brzdy
  • Příslušenství v ceně

Nevýhody

  • Ve své kategorii žádné

Jízdní kolo Lectron Citana R 2021 je model s nízkým nástupem a plně integrovanou baterií v rámu s kapacitou 13 Ah nebo 17,5 Ah. Poskytuje vše potřebné pro pohodovou jízdu, takže vás s ním nepřekvapí žádný dlouhý kopec. Elektrokolo Citana R se pyšní zesílenou stavbou rámu a poskytuje tím požadovanou jistotu při jízdě nejen po silnici. Výhodou modelu je právě již zmíněná nová baterie která je opatřena pohodlným vstupem pro nabíjení v kole či mimo něj. Na rozdíl od předchozích modelů je tento model nově vybaven i hydraulickými brzdami.

Elektrokolo Lectron Citana R 2021 má ve svém vybavení univerzální pláště pro jízdu na silnici i prašné cesty, pohodlné sedlo a odpružení přední vidlice. Elegantní nízký rám není pouze pro parádu, ale určitě oceníte i jeho kvalitní povrchové úpravy a celkově líbivý vzhled. Výrazným plusem oproti konkurenci je jeho dojezd od 110 kilometrů až po neuvěřitelných 150 kilometrů na jedno nabití. Model Lectron Citana R 2021 zároveň poskytuje skvělou rezervu pro časté rozjíždění v městském provozu i v kopcovitém terénu, kde reálný dojezd jiných konkurenčních kol klesá. 

Dojezd:150 km
Typ:Městská
Určení:Pánská
Počet rychlostí:7
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ano
Baterie:17,5Ah (630Wh)
Kola: 26″

2. MÍSTO

Crussis e-Country 1.11 2022

Výhody

  • Dojezd až 140 km
  • Asistent chůze
  • Příslušenství v ceně

Nevýhody

  • Cena
  • Horší manévrovatelnost

Druhé místo našeho žebříčku zastává elektrokolo Crussis e-Country 1.11 2022 které je spolehlivým parťákem na cestu do práce, nebo na cesty městem za každého počasí. Srdcem elektrokola Crussis e-Country 1.11 2022 je baterie s kapacitou 13 Ah která je plně integrována do rámu, takže je kolo dobře vyvážené, stabilní a lehce ovladatelné. Samozřejmostí je i vybavení baterie BMS deskou, která ji chrání před přehřátím, zkratem, nebo přebitím. Baterii i v tomto případě můžete nabíjet přímo na nosiči, nebo ji lze za účelem nabití vyjmout.

Rám elektrokola Crussis e-Country 1.11 2022 je hliníkový s pohodlnou geometrií, která zpříjemní nasedání i sesedání z kola. Baterie je schopna dovézt elektrokolo na jedno nabití až do vzdálenosti 140 km. Vždy ovšem záleží na profilu trati a způsobu využití asistence. Elektrokolo Crussis e-Country 1.11 2022 má přehledný LED panel umístěný na řídítkách, zobrazuje stav baterie a zvolený stupeň výpomoci elektromotoru.

Dojezd:140 km
Typ:Městská
Určení:Dámská
Počet rychlostí:7
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ne
Baterie:17,5Ah (630Wh)
Kola: 28″

3. MÍSTO

Leader Fox Park City 2020

Výhody

  • Asistent chůze
  • LCD displej
  • Ukazatel stavu baterie

Nevýhody

  • Kratší dojezd

Elektrokolo Leader Fox Park City 2020 se drží hodnot, které jsou v jeho kategorii městská elektrokola poměrně běžné, proto si u nás vysloužilo třetí místo v našem žebříčku. Leader Fox Park City 2020 je vybaveno zadním motorem Bafang s nominálním výkonem 250 W a maximálním výkonem 350 W. Průměrný dojezd na plně nabitou baterii s ohledem na profil trati a způsob využití asistence je od průměrných 80 kilometrů do maximálních 120 kilometrů a to jsou hranice, které jeho konkurenti v našem testu překročili.

Novinkou modelu Leader Fox Park City 2020 je baterie s výkonnými články LG s kapacitou 13 Ah umístěná na zadním nosiči a zadním integrovaným světlem. Dalším plusem je nová nabíječka s nabíjecím proudem 3 A (dříve 1,8 A). Díky níž se výrazně zkrátí doba nabíjení baterie. S elektrokolem Leader Fox Park City 2020 můžete využít funkci WALK, tedy rychlost chůze v situacích, kdy elektrokolo vedete například do prudkého kopce. Při jízdě oceníte velmi příjemné gelové sedlo a ergonomicky tvarované gripy na řidítkách.

Dojezd:120 km
Typ:Městská
Určení:Pánská
Počet rychlostí:7
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ne
Baterie:13Ah (468Wh)
Kola:28″

Test horských elektrokol

Sportovnější varianty elektrokol, určená pro pohyb v náročnějším terénu, právě třeba v horách. Jsou tomu uzpůsobena díky hydraulickým brzdám, odpružené vidlici nebo elektronikou. Přehazovačka horských elektrokol disponuje zpravidla sedmi až deseti převody. Takové elektrokolo je odolné, dopomoc při jízdě je citelná a účinná.

NáhledNázevSkóre BaterieDojezdCena
goldCrussis e-Guera 7.7-S 2022
9.7/10
Celkové skóre
Dojezd
97%
Jízdní vlastnosti
97%
Poměr cena/kvalita
98%
Baterie:
17,5Ah (630 Wh)
17,5Ah (630 Wh)
Dojezd:
150 km
150 km
Zjistit cenu Naše recenze
silverApache Yamka E5 2021
9.6/10
Celkové skóre
Dojezd
96%
Jízdní vlastnosti
95%
Poměr cena/kvalita
96%
Baterie:
13Ah (468Wh)
13Ah (468Wh)
Dojezd:
120 km
120 km
Zjistit cenu Naše recenze
bronzeLeader Fox Arimo 2
9.1/10
Celkové skóre
Dojezd
91%
Jízdní vlastnosti
90%
Poměr cena/kvalita
91%
Baterie:
15Ah (540Wh)
15Ah (540Wh)
Dojezd:
110 km
110 km
Zjistit cenu Naše recenze

Vítěz testu:

Crussis e-Guera 7.7-S 2022

Výhody

  • Výkon a dobrý dojezd
  • Hydraulické brzdy
  • Uzamykatelná odpružená vidlice
  • LCD displej
  • Počet převodů

Nevýhody

  • Cena

První místo našeho žebříčku v testu horských elektrokol získává model Crussis e-Guera 7.7-S 2022 se středovým motorem Bafang M400 a extra silnou baterií s kapacitou 630 Wh. Díky moderní geometrii a výborně vyváženému rámu se sníženou rámovou trubkou se kolo dobře ovládá na silnici, cyklostezce. Stejně dobře jako na rovném povrchu jezdí hlavně v terénu. Tato sestava s pětistupňovou asistencí dohromady dokáže dojet na jedno nabití až 150 kilometrů daleko.

Kola Crussis e-Guera 7.7-S 2022 o velikosti 27,5″ jsou obuta do kvalitních plášťů a jejich hlavním úkolem je postarat se o dokonalou přilnavost i v nejnáročnějším terénu. Bezpečnost zaručují kotoučové hydraulické brzdy. Výrobci nezapomněli ani na odpruženou vidlici Suntour XCM HLO DS s pružinovým tlumením a zdvihem 100 mm. S modelem Crussis e-Guera 7.7-S 2022 můžete tedy klidně a bez obav vyrazit na cyklostezku i do terénu.

Dojezd:150 km
Typ:Horská
Určení:Dámská
Počet rychlostí:9
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ano
Baterie:17,5Ah (630 Wh)
Kola:27,5″

2. MÍSTO

Apache Yamka E5 2021

Výhody

  • Tichý elektromotor
  • LCD displej
  • USB konektor

Nevýhody

  • Motor by mohl být silnější

Elektrokolo Apache Yamka E5 2021 jistě dokáže zpříjemnit jízdu každému svému řidiči díky tichému elektromotoru o výkonu 250 W, který je zapletený do náboje zadního kola. Celý systém je vybavený takzvanou sinusovou technologií řízení, která se vyznačuje velmi tichým chodem a efektivnějším využitím energie. Na jedno dobití model Apache Yamka E5 2021 dokáže ujet až 120 kilometrů. Baterii s kapacitou 13 Ah najdete ve spodní rámové trubce s přepracovaným zámkem a dvojitým jištěním proti uvolnění. 

Elektrokolo Apache Yamka E5 2021 se snadno ovládá pomocí kontrastního LCD displeje s integrovaným ovládáním a mnoha užitečnými funkcemi. Displej je přehledný a pro snadné ovládání ho výrobce umístil na levou stranu řídítek. Tento model navíc disponuje USB konektorem pro nabíjení mobilního telefonu. Kromě zvoleného jízdního režimu jsou na displeji vyobrazeny údaje o času, rychlosti, ujeté vzdálenosti, dojezdu a stavu baterie. Neustále tak budete mít kompletní přehled o vaší jízdě.

Dojezd:120 km
Typ:Městská
Určení:Pánská
Počet rychlostí:7
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ne
Baterie:13Ah (468Wh)
Kola:28″

3. MÍSTO

Leader Fox Arimo 2 2021

Výhody

  • Asistent chůze
  • LCD displej
  • Ukazatel stavu baterie

Nevýhody

  • Kratší dojezd
  • Přehřívání řídící jednotky

Třetí místo v našem testu horských elektrokol zastává Leader Fox Arimo 2 a to zejména proto, že jeho hodnoty jsou pro kategorii horských elektrokol vcelku běžné. Průměrný dojezd na plně nabitou baterii s ohledem na profilu trati a způsobu využití asistence pouhých 70 kilometrů a maximálně s ním najedete 110 kilometrů. Nicméně elektrokolo Leader Fox Arimo 2 2021 pořád disponuje dobrým motorem a velice dobrou funkční výbavou včetně funkce WALK.

Je vhodné zejména na polní cesty, ale snese i horší terén. Při jízdě oceníte právě silný zátah motoru, který není téměř slyšet. Výhodou je také okamžitý účinek hydraulických kotoučových brzd, kdy v případě potřeby horské elektrokolo Leader Fox Arimo 2 2021 zastaví téměř okamžitě. Při nesprávném řazení převodů ovšem může docházet k přehřívání řídící jednotky. 

Dojezd:110 km
Typ:Horská
Určení:Pánská
Počet rychlostí:8
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ne
Baterie:15Ah (540Wh)
Kola:27,5″

Test skládacích elektrokol

Přenosná a skladná, tak by se dala tato kategorie elektrokol charakterizovat. Jde o značně lehké a specifické modely. Nenajde si však své využití při delších cestách nebo v terénu.

NáhledNázevSkóre BaterieDojezdCena
goldLevit Chilo 3 2022
9.6/10
Celkové skóre
Dojezd
96%
Jízdní vlastnosti
95%
Poměr cena/kvalita
96%
Baterie:
13Ah (468Wh)
13Ah (468Wh)
Dojezd:
120 km
120 km
Zjistit cenu Naše recenze
silverLovelec Flip 2022
9.3/10
Celkové skóre
Dojezd
94%
Jízdní vlastnosti
93%
Poměr cena/kvalita
93%
Baterie:
12Ah (432 Wh)
12Ah (432 Wh)
Dojezd:
100 km
100 km
Zjistit cenu Naše recenze
bronzeMS Energy i10 2021
8.7/10
Celkové skóre
Dojezd
87%
Jízdní vlastnosti
90%
Poměr cena/kvalita
87%
Baterie:
7,8Ah
7,8Ah
Dojezd:
50 km
50 km
Zjistit cenu Naše recenze

Vítěz testu:

Levit Chilo 3 2022

Výhody

  • Slušný výkon a dobrý dojezd
  • Jednoduchá obsluha
  • LED displej
  • Dvojité jištění proti uvolnění
  • Kvalitní konstrukce

Nevýhody

  • Ve své kategorii žádné

Hlavní výhodou skládacího elektrokola Levit Chilo 3 2022 je jednoznačně skládací rám, který se dá jednoduše poskládat a naložit třeba do kufru auta, nebo uložit do skříně v malém bytě. Model Levit Chilo 3 2022 je navíc vybaven tichým motorem LEVIT HD, který je zapletený do středu zadního kola. Nominální výkon motoru je 250 W s maximálním točivým momentem až 45 Nm. Ve spodní rámové trubce najdete ukrytou moderní baterii s kapacitou 13 Ah – 468 Wh a přepracovaným zámkem s dvojitým jištěním proti uvolnění.

Na kolo se snadno nasedá i  z něj sesedá, je dobře manévrovatelné, opatřeno blatníky, zadním nosičem a stojánkem. Elektrokolo Levit Chilo 3 2022 lze snadno ovládat pomocí kontrastního LED displeje s integrovaným ovládáním a mnoha užitečnými funkcemi. Displej je velmi přehledný a umístěný na levé straně řídítek. Jednoduché ovládání pomocí tlačítek vám s přehledem umožní volit si stupeň dopomoci i přepínat mezi jednotlivými funkcemi cyklocomputeru. Silný nábojový elektromotor HD vás pak na jedno dobití doveze až 100 kilometrů daleko.

Dojezd:100 km
Typ:Skládací
Určení:Pánská
Počet rychlostí:7
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ne
Baterie:13Ah (468Wh)
Kola:20″

2. MÍSTO

Lovelec Flip 2022

Výhody

  • Slušný výkon a dobrý dojezd
  • Nižší hmotnost
  • Ukazatel stavu baterie

Nevýhody

  • Cena

Skládací elektrokolo Lovelec Flip 2022 zvládne jízdu po městě, ale i do přírody. Výhodou i tohoto modelu je jeho jednoduché a velmi rychlé skládání pro snadnou přepravu i skladování, můžete ho dokonce pohodlně zabalit do tašky. S plně nabitou baterií můžete ujet až 100 kilometrů. Kapacita baterie je 432 Wh a vyrobena je lithium-iontovou technologií. Nemá paměťový efekt a váží jen pár kilogramů. Lze ji tedy kdykoli dobít bez obav ze snížení kapacity.

LCD displej ukazuje parametry, jako je stav nabití baterie a stupeň podpory. Brzdy Tektro se starají o spolehlivost a bezpečí za jakýchkoliv povětrnostních podmínek. Použití lanka navíc umožňuje uživateli nastavit požadovanou brzdnou sílu, bez potřeby specializovaných nástrojů a znalostí. Jízda na elektrokole Lovelec Flip 2022 je pohodlná a můžete s ním bez obav jezdit i po nerovném asfaltu, nebo nezpevněných cestách.

Dojezd:100 km
Typ:Skládací
Určení:Dámská
Počet rychlostí:8
Maximální zatížení:140 kg
Uzamykání vidlice:Ne
Baterie:12Ah (432 Wh)
Kola:20″

3. MÍSTO

MS Energy i10 2021

Výhody

  • Kvalitní konstrukce
  • LCD displej
  • Ukazatel stavu baterie

Nevýhody

  • Kratší dojezd
  • Kapacita baterie
  • Horší manévrovatelnost

Třetí místo v našem žebříčku skládacích elektrokol si vysloužilo elektrokolo MS Energy i10 2021 a to zejména pro jeho naprosto průměrný dojezd na jedno nabití, které trvá 4 až 5 hodin. S modelem MS Energy i10 2021 totiž ujedete pouhých 45 až 50 kilometrů a to je základní dojezd elektrokol, který jeho konkurenti v našem žebříčku daleko přesáhli. Ovšem elektrokolo MS Energy i10 nadchne svým provedením, kvalitní konstrukcí a praktičností s 250W motorem.

Model MS Energy i10 2021 uchovává všechny praktické vlastnosti skládacího elektrokola, má praktickou sklopnou konstrukci a umožňuje cestování autobusem, vlakem i jednoduché převážení autem. LCD displej poskytuje informace o rychlosti, kapacitě baterie a jízdním režimu. Elektrokolo MS Energy i10 2021 tak může být dobrým parťákem na kratší výlety po městě, nebo krajinou.

 

Dojezd:50 km
Typ:Skládací
Určení:Unisex
Počet rychlostí:3
Maximální zatížení:120 kg
Skládací mechanismus:Ano
Baterie:7,8Ah
Kola:20″

Test trekking/cross elektrokol

Nejvšestrannější a nejuniverzálnější typ elektrokol, který seženete. Vhodné jak do terénu, tak do města. Často vybavené odpruženou vidlicí, elektronikou vhodnou do terénu, ale dobře manévrovatelné bez zbytečné zátěže, která by mohla ve městě překážet. V praxi se jedná o propojení horského a městského kola.

NáhledNázevSkóre Kapacita baterieDojezdCena
goldApache Matto Bosch Performance 2022
9.8/10
Celkové skóre
Dojezd
98%
Jízdní vlastnosti
97%
Poměr cena/kvalita
98%
Kapacita baterie:
13,4Ah (750Wh)
13,4Ah (750Wh)
Dojezd:
155 km
155 km
Zjistit cenu Naše recenze
silverCrussis e-Cross 7.7-S 2022
9.4/10
Celkové skóre
Dojezd
94%
Jízdní vlastnosti
93%
Poměr cena/kvalita
94%
Baterie:
17,5Ah (630Wh)
17,5Ah (630Wh)
Dojezd:
150 km
150 km
Zjistit cenu Naše recenze
bronzeLeader Fox Sandy 2021
8.7/10
Celkové skóre
Dojezd
87%
Jízdní vlastnosti
90%
Poměr cena/kvalita
87%
Baterie:
15Ah (540Wh)
15Ah (540Wh)
Dojezd:
110 km
110 km
Zjistit cenu Naše recenze

Vítěz testu:

Apache Matto Bosch Performance 2022

Výhody

  • Výkon a dobrý dojezd
  • Kapacita baterie
  • Hydraulické brzdy
  • LCD displej

Nevýhody

  • Cena

Trekking/cross elektrokolo, které získalo první místo v našem žebříčku této kategorie je bezvýhradně Apache Matto Bosch Performance 2022. Model je určený pro všechny jezdce kteří mají rádi cykloturistiku a neváhají se na elektrokole vydat i na celodenní výlet. Elekrokolo Apache Matto Bosch Performance 2022 je poháněno výkonným motorem Bosch Performance Line. Motory od německého výrobce vynikají svou spolehlivostí a kvalitním zpracováním. Rám modelu Matto má semiintegrovanou baterii o kapacitě 500 Wh, díky tomu má opticky štíhlou linii, kterou neruší žádná vyčnívající baterie.

Elektrokolo Apache Matto Bosch Performance 2022 se pyšní hydraulickými a spolehlivými kotoučovými brzdami, které lehce umožní bez obav zvolit jakýkoliv terén. Pokud chcete dojet dále než obvykle a za použití minimálního úsilí může pro vás být tím pravým parťákem zrovna model Apache Matto Bosch Performance 2022. Na jedno nabití ujede až 155 kilometrů a do vínku dostal plynulé a přesné dávkování výkonu elektro motoru a proto vás s úsměvem na tváři sveze prakticky kamkoliv.

Dojezd:155 km
Typ:Trekking/cross
Určení:Pánská
Počet rychlostí:10
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ano
Baterie:13,4Ah (750Wh)
Kola:28″

2. MÍSTO

Crussis e-Cross 7.7-S 2022

Výhody

  • Kapacita baterie
  • LCD displej
  • Uzamykatelná odpružená vidlice
  • Bohatá základní výbyva

Nevýhody

  • Reálný dojezd
  • Cena

Stabilní, pohodlné a dobře ovladatelné elektrokolo Crussis e-Cross 7.7-S 2022 vyniká především svoji integrovanou baterii přímo v rámu, takže není nijak narušený design kola a zajišťuje tak komfort i ovladatelnost při jízdě jak v nízké, tak vysoké rychlosti. Jedná se o model pro každého, kdo hledá spolehlivé elektrokolo pro sportovní a rekreační trasy. Jeho pravý potenciál se projeví především na lesních stezkách, pěšinách či zpevněných silnicích a cyklostezkách.

Dojezd elektrokola Crussis e-Cross 7.7-S 2022 může být až 150 kilometrů při mírné asistenci, reálný dojezd za použití střední asistence v nepříznivém terénu je okolo průměrných 80 kilometrů. Pohodlnou jízdu zajišťuje vyladěná geometrie a také bohatá základní výbava s odpruženou vidlicí, pružinovým tlumením, kotoučovými brzdami a stabilními zapletenými koly.

Dojezd:150 km
Typ:Trekking/cross
Určení:Pánská
Počet rychlostí:9
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ano
Baterie:17,5Ah (630Wh)
Kola:28″

3. MÍSTO

Leader Fox Sandy 2021

Výhody

  • Funkce WALK
  • LCD displej
  • Ukazatel stavu baterie

Nevýhody

  • Kratší dojezd
  • Možné přehřívání řídící jednotky
  • Kvalita provedení

Elektrokolo Leader Fox Sandy 2021 disponuje plně integrovanou rámovou baterií s výkonnými články LG o kapacitě 450 Wh. Dalším plusem je rychlo nabíječka s proudem A3, díky které se výrazně zkracuje doba nabíjení baterie. Baterie umožňuje sledovat její historii a funkčnost jednotlivých článků. S elektrokolem Leader Fox Sandy 2021 na jedno nabití ujedete maximálně 110 kilometrů, průměrný dojezd je okolo naprosto průměrných 70 kilometrů. 

Systém elektrokola Leader Fox Sandy 2021 se ovládá pomocí tlačítkového LCD displeje umístěného na řídítkách. Jeho nevýhodou může být výše zmíněný dojezd, který ovšem závisí na různých faktorech jako je hmotnost jezdce a nákladu, styl jízdy, nebo směr a síla větru. Další jeho nevýhodou může být již samotné varování od výrobce ohledně nesprávného řazení, kdy může v extrémních podmínkách dojít k přehřívání řídící jednotky.

 

Dojezd:110 km
Typ:Trekking/cross
Určení:Dámská
Počet rychlostí:9
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ne
Baterie:15Ah (540Wh)
Kola:28″

Test dětských elektrokol

Elektrokola, určená velikostí i parametry pro děti. Uzpůsobeny jsou jim rozměry i výkon. Vzhledem k určení pouze pro danou skupinu zákazníků nelze nevýhody jednoznačně specifikovat.

NáhledNázevSkóre BaterieDojezdCena
goldCrussis e-Atland 6.6 2021
9.8/10
Celkové skóre
Dojezd
98%
Jízdní vlastnosti
97%
Poměr cena/kvalita
98%
Baterie:
14Ah (504 Wh)
14Ah (504 Wh)
Dojezd:
120 km
120 km
Zjistit cenu Naše recenze
silverCrussis e-Guera 6.6 2021
9.8/10
Celkové skóre
Dojezd
98%
Jízdní vlastnosti
97%
Poměr cena/kvalita
98%
Baterie:
14Ah (504 Wh)
14Ah (504 Wh)
Dojezd:
120 km
120 km
Zjistit cenu Naše recenze
bronzeLeader Fox Barnet 2021
9.8/10
Celkové skóre
Dojezd
98%
Jízdní vlastnosti
97%
Poměr cena/kvalita
98%
Baterie:
13Ah (468 Wh)
13Ah (468 Wh)
Dojezd:
100 km
100 km
Zjistit cenu Naše recenze

Vítěz testu:

Crussis e-Atland 6.7 2022

Výhody

  • Asistent chůze
  • LCD displej
  • Ukazatel stavu baterie
  • Kapacita baterie

Nevýhody

  • Ve své kategorii žádné

Elektrokolo Crussis e-Atland 6.7 2022 je vybaveno odpruženou vidlicí s pružinovým tlumením. Srdcem elektrokola je baterie Panasonic 36V/14 Ah (504 Wh) která je zcela integrována do rámu. V kombinaci se středovým motorem tak přispívá k ideálnímu vyvážení celého kola a na jedno nabití vaše dítko doveze takto kvalitní baterie až 120 km daleko. Baterie je vybavena BMS deskou, která ji chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Mezi vybavení modelu Crussis e-Atland 6.7 2022 patří snímač torzního šlapání, tedy čím intenzivněji se jezdec při šlapání namáhá, tím více motor dopomůže.

Juniorské elektrokolo Crussis e-Atland 6.7 2022 zobrazuje informace o aktuálním stavu baterie, využívaného stupně asistence, rychlosti a ujeté vzdálenosti na barevném LCD displeji a je vybaveno USB portem pro nabíjení telefonu, navigace, nebo osvětlení. 

Dojezd:120 km
Typ:Horská
Určení:Dětská
Počet rychlostí:9
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ano
Baterie:14Ah (504 Wh)
Kola:26″

2. MÍSTO

Crussis e-Guera 6.7 2022

Výhody

  • Asistent chůze
  • LCD displej
  • Ukazatel stavu baterie
  • Kapacita baterie

Nevýhody

  • Ve své kategorii žádné

Elektrokolo Crussis e-Guera 6.7 2022 je stejným modelem, kterým je vítěz našeho testu, ovšem určený pro dívky. Rám modelu Crussis je přizpůsoben dívčí postavě a jeho geometrie zajišťuje skvělou stabilitu a ovladatelnost kola. O bezpečí za jízdy se pak starají kotoučové hydraulické brzdy a pro co nejpohodlnější jízdu je kolo vybaveno vidlicí Suntour XCM HLO s pružinovým tlumením. Vidlice pak skvěle tlumí nárazy při jízdě v terénu, zatímco na rovném terénu zbytečně nepruží. Vidlici lze samozřejmě uzamknout.

Srdcem elektrokola je baterie Panasonic 36V/14 Ah (504 Wh), zcela integrována do rámu a je samozřejmě chráněna BMS deskou před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Elektrokolo Crussis e-Guera 6.7 2022 je taktéž vybaveno torzním snímačem šlapání, které zajišťuje větší pomoc motoru při namáhavější jízdě. Ve výbavě má barevný LCD displej a USB port.

 
 

 

 

Dojezd:120 km
Typ:Horská
Určení:Dětská
Počet rychlostí:9
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ano
Baterie:14Ah (504 Wh)
Kola:26″

3. MÍSTO

Apache Tate 2021

Výhody

  • LCD displej
  • Ukazatel stavu baterie
  • Dobrý dojezd

Nevýhody

  • Ve své kategorii žádné

Tiché juniorské elektrokolo Apache Tate 2021 je poháněno jednotkou Apache Power Silent s elektromotorem Silent, který je zapletený ve středu zadního kola. Nominální výkon motoru je 250 W s maximálním točivým momentem až 32 Nm. Systém je vybaven takzvanou sinusovou technologií řízení, která se vyznačuje velmi tichým chodem a efektivnějším využitím energie. Dětské elektrokolo Apache Tate 2021 tak získává vyšší dojezd na jedno nabití.

Na spodní rámové trubce najdete moderní Li-lon baterii s kapacitou 13 Ah (468) Wh, se kterou jezdec ujede až 110 kilometrů na jedno nabití. Samozřejmostí je přítomnost chytrého režimu řízení, který baterii chrání před přehřátím, zkratem či přebitím. Elektrokolo Apache Tate 2021 lze snadno ovládat pomocí kontrastního LCD displeje Apache Power Codac s integrovaným ovládáním a mnoha užitečnými funkcemi. Displej je navíc velice přehledný a je umístěn na levé straně řídítek, kde se nachází i nabíjecí USB konektor.

 
 

 

 

Dojezd:110 km
Typ:Horská
Určení:Dětská
Počet rychlostí:8
Maximální zatížení:120 kg
Uzamykání vidlice:Ano
Baterie:13Ah (468 Wh)
Kola:24″

Jak vybrat elektrokolo?

Chcete se po elektrokole poohlédnout sami? Máme pro vás seznam parametrů, na které byste se měli při výběru zaměřit. Samo sebou vám jednotlivé parametry představíme, přiblížíme a povíme vám, co byste měli hledat a co očekávat.

  • Jako první se zaměřte na typ kola,
  • podívejte se, zda vám bude vyhovovat konkrétní umístění pohonu,
  • jeho výkon,
  • kapacita a umístění baterie,
  • s tím související dojezd,
  • jestli má elektrokolo pro vás vhodné ovládací panely,
  • jaké je jeho nosnost,
  • a v neposlední řadě, z jakých materiálů je vyrobeno jak kolo, tak komponenty.

Jaké jsou základní typy elektrokol?

Rozdělme si hned v úvodu elektrokola do několika základních kategorií. Jako první se podívejme na kategorie podle cílové skupiny. Máme tím namysli dělení podle věku a podle pohlaví. Rozlišujeme tak elektrokola do skupin dětských elektrokol, pánských elektrokol, dámských elektrokol a unisex elektrokol. Jednotlivé typy kol jsou uzpůsobeny tak, aby vyhovovali právě dané cílové skupině. Nejvíce ze všeho pak rámem.

  • Dětská elektrokolaelektrokola dětských rozměrů. Tak jak znáte od klasických kol. Velkým mínusem dětských elektrokol ale je jejich váha. Ta bohužel nemůže být nižší, protože motor a baterie by pak kolo převažovala. Čím menší kolo, tím horší by převažování bylo. Zároveň by se kolo rychle opotřebovávalo, protože rám samotný by při nízké hmotnosti neměl dostatečnou odolnost a nosnost.
  • Pánská elektrokola – vyrobená tak, aby vyhovovala pánům po všech směrech. Mají podle toho uzpůsoben rám, řídítka, sedák nebo například odpružení. Veškeré délky mezi jednotlivými částmi kola… Nezapomínejme také na design a barevné kombinace, i ty jsou vytvořeny tak, aby se zamlouvali mužským zákazníkům.
  • Dámská elektrokola – nejen design a barevné kombinace jsou vybírány tak, aby se líbili a vyhovovali něžnému pohlaví. Dámská elektrokola se chlubí rámem, řídítky, sedákem, nebo odpružením vyrobenými se záměrem nabídnout ženským zákaznicím kolo přesně pro ně. Pokud ale porovnáte hmotnost s panskými elektrokoly, žádný převratný rozdíl nenajdete. Právě tam bychom tedy hledali lehký nedostatek.
  • Unisex elektrokola – unisex elektrokola nemají specifická uzpůsobení tak, jak je popisováno u pánských a dámských kol. Jde o, řekněme, kompromis mezi nimi. Uzpůsobení jejich rámu, řídítek atd. včetně designu a barevných variací má vyhovovat jak mužům, tak ženám. Všechny parametry se tak odvíjejí až od druhu kola – horské, městské, skládací, cross – a dále pak samozřejmě od cenovky, kterou kolo nese.

To by bylo dělení podle cílové skupiny uživatelů, další dělení je pak podle určení a typu kola, na to se podíváme blíže v testu. Víte, kde budete na elektrokole jezdit, kam budete na elektrokole dojíždět? Elektrokola se dělí na městská, horská, skládací a trekková, neboli crossová. Všechny z nich jsou uzpůsobeny jinému prostředí a jinému využívání. Stejně jako dámská elektrokola od pánských, se například horská elektrokola od městských liší jednotlivými parametry jako třeba umístěním motoru a baterie, ale také rámem nebo brzdami.

Vliv ceny na výběr elektrokola

Elektrokola jsme si tu už několikrát rozdělili do řady kategorií. Jedno velmi důležité dělení nám ale stále chybí. A sice dělení do cenových kategorií. Kolik je do elektrokola třeba zainvestovat? A co v konkrétní cenové skupině očekávat? Na to vám přineseme odpovědi v následující kapitole.

  • Elektrokola za méně než 20 000 korun – yde najdete základní modely elektrokol. Dále pak hlavně skládací elektrokola, menší a základní modely skládacích elektrokol. Jak už to tak v nejnižších cenových kategoriích bývá. Pokud ale hledáte elektrokolo na krátké vzdálenosti, třeba už výše zmíněné dojíždění do práce a na nákupy, pohodlně si tu vyberete.
  • Elektrokola od 20 000 korun do 40 000 korun – stejně jako do 20 000 korun vyberetezákladní modely městských a skládacích elektrokol, tak v kategorii od 20 000 do 40 000 korun vyberete základní modely horských a krosových kol. Navíc tu pak jsou k nalezení lepší modely oněch městských kol a skládaček.
  • Elektrokola od 40 000 korun do 60 000 korun – okolo 50 000 korun se pohybují velmi dobré modely horských a crossových elektrokol se skvělými vlastnostmi a parametry. Pokud v této cenové kategorii najdete městské elektrokolo, bude se jednat o luxus.
  • Elektrokola nad 60 000 korun – od 60 000 korun nahoru se pohybují zcela jedinečné a vynikající horská elektrokola. Elektrokola jiných kategorií tu ani nehledejte, až možná na pár trekkových tu nepochodíte. Cena horských elektrokol se může vyšplhat až na 100 000 tisíc korun. Záleží tak jen na vás, jestli je to pro vás opodstatněná investice.

Typ elektrokola

Víte, kam chcete na kole jezdit? Kde ho budete využívat? Již v úvodu jsme si podle zamýšleného využití elektrokola rozdělili na:

  • horská elektrokola
  • městská elektrokola
  • skládací elektrokola
  • trekková/cross kola

Horská kola jsou zákonitě určena do terénu a na delší trasy. Městská pak do města. Pod pojmem skládací elektrokola si všichni správně představí klasickou skládačku s baterkou a motorem. Trekková/cross kola jsou pak mixem mezi horským a městským kolem. Všechny tyto modely jsou svému užití uzpůsobeny rámem, odpružením, váhou, elektronikou, přehazovačkou a dalšími parametry. 

Umístění pohonu

Pohon, elektrický motor, který nabízí dopomoc při jízdě. Motor ale musí být někde na kole přidělaný. Existují tři různé varianty umístění pohonu na elektrokolo.

  • Motor na předním kole – umístnění motoru na přední kolo je zpravidla řešení, které najdete u městských elektrokol. Pro vyvážení kola pak bývá baterie na nosiči. Hlavní výhodou motoru na předním kole je jeho snadná instalace, nevýhodou je pak právě zatížení předního kola. Proto je toto řešení vhodně do města, a ne do terénu. Přední kolo by pak mohlo podkluzovat a překonávat tak překážky by také bylo náročnější.
  • Motor na zadním kole – opačnou variantu umístění motoru, na zadní kolo, využívají především horská a trekková kola.Manipulace s předním kolem je díky absenci motoru jednoduší, tedy ideální do terénu. Zároveň tato varianta umístění motoru přináší vyšší točivý moment, tedy výraznější dopomoc, jak je v terénu a při dlouhých cestách potřeba. Nevýhodou je pak rychlejší opotřebení zadní části kola celkově, právě kvůli umístění motoru v této části.
  • Motor ve střední části kola – měli jsme umístění motoru vepředu, vzadu, zbývá nám tak ještě jeho umístění někde mezi tím, tedy ve střední části kola. Tato varianta bez pochyby přináší ideální řešení, co se vyvážení kola týče. Tato variantu nabízí maximální výkon při poměrně úsporné jízdě. Všechny tyto kladné vlastnosti napovídají, že půjde asi o ideální řešení, k nalezení bude tedy zpravidla u dražších modelů. A bohužel je to přesně tak. Motor ve střední části elektrokola najdete především u dražších horských kol.

Výkon motoru

Další důležitý parametr v souvislosti s motorem je jeho výkon. Výkon motoru nám napoví, jak moc je kolo schopné při jízdě dopomoct, případně jak rychle dokáže jet. Mějte na paměti, že česká legislativa povoluje na silnici elektrokola jen s výkonem do 250 W. Elektrokola s výkonem nad 250 W pak musí být registrovaná jako elektrický motocykl a vy musíme mít patřičné řidičské oprávnění. V závěru článku vám ale poradíme menší právnickou kličku.

Baterie a její umístění

U baterie je významným parametrem její kapacita a životnost. Dojezd samotný se však neodvíjí čistě od kapacity baterie, ale i od vámi zvolené dopomoci elektrického motoru, nebo od stáří baterie. Životnost baterie většinou záleží na počtu dobíjecích cyklů, které baterie vydrží. Obecně, v závislosti na údržbě, baterie vydrží něco mezi 15 000 km a 25 000 km.

Pokud jde o umístění baterie, opět máme tři varianty:

  • Na rámu kola – ideální varianta, nenarušuje stabilitu kola ani design. Kolo působí celistvě.
  • Na sedlové tyči – s touto variantou se setkáte zpravidla u skládacích nebo městských kol. Stejně jako baterie na rámu kola, baterie na sedlové tyči nenarušuje stabilitu, vybírá si však daň ve formě delšího rámu, a tedy delší šlapací soustavy.
  • Na nosiči – baterie se na nosič umisťuje především u kol, která mají pohon na předním kole. Vyvažují se tak zároveň. Výhodou je jistě snadná dostupnost baterie. (Zdroje: Bicycling.com)

Dojezd

Pod pojmem dojezd si představte parametr, uvádějící přibližnou vzdálenost, kterou na kole ujedete se zapnutou dopomocí předtím, než se vybije baterie. Dojezd je, jak jsme zmínili výše, ovlivněn kapacitou baterie, silou dopomoci, ale také terénem, stylem jízdy, nebo třeba i povětrnostními podmínkami. Z počátku, než si na elektrokolo zvyknete, jistě nebudete využívat kapacitu dojezdu naplno. Jízda na elektrokole chce trochu cviku, než se naučíte správně využívat dopomoc elektrokola. Čím lépe to budete umět, tím dále pak s dopomocí dojedete. Pro představu, s kapacitou 9 Ah ujedete něco okolo 60 km. S kapacitou baterie 15 Ah pak asi 130 km. (Zdroj: JuicedBikes.com)

Ovládací panel

Ovládací panel elektrokola najdete na řídítkách. Poskytuje vám informace o době jízdy, počtu ujetých kilometrů a další fakta, která s vaší jízdou souvisí. Pomocí panelu si můžete regulovat úroveň dopomoci. Zpravidla máte na výběr ze 3 až 5 úrovní. Samotný pohon jde také pomocí panelu zcela vypnout. Na výběr máte od úplně jednoduchých panelů, až po multimediální varianty s LCD displejem. Záleží pak na vás, za jak technicky zdatné uživatele se považujete. Podle toho si panel vyberte.

Nosnost rámu

Rám se liší v závislosti na tom, zde je kolo ženské, nebo mužské. K dostání je také varianta unisex. To všechno už ale víte z tabulek top produktů výše v článku. Další dělení, o kterém jsme se už také zmínili, je podle využití kola. To je ono dělení na městská, horská, skládací a trekková kola, kde například městské kolo má nižší rám pro usnadnění častého nasedání a sesedání. Materiál rámu je u levnějších kol hliník, u dražších pak karbon – lehčí s větší odolností. Výška rámu se pak také odvíjí, stejně jako u klasických kol, od vaší výšky. V přehledné tabulce vám nabídneme srovnání výšky postavy a vhodné výšky rámu.

Výška postavyVhodná výška rámu
150–155 cm15–16 palců
155–160 cm16 palců
160–165 cm16–17 palců
165–170 cm17–18 palců
170–175 cm18–19 palců
175–180 cm19–20 palců
180–185 cm20–21 palců
185–190 cm21–22 palců
190–195 cm22–23 palců
Více než 195 cmVíce než 23 palců

Co se nosnosti týče, obecně se pohybuje mezi 120 – 160 kilogramy. Pro naprostou většinu z nás tedy rozhodně více než dostačující i s těžkým batohem na zádech. Najdou se ale i výrobci, kteří nabízejí elektrokola s nosností nad 170 kg. (Zdroj: GoingFitUnFit.com)

Materiál

Již jsme se zmínili, že rám je tvořený z hliníku, nebo, u lepších modelů, z karbonu. Tyto materiály dominují napříč celým kolem. Jsou z nich vyrobeny jak vidlice, tak řídítka a sedlovka. Brzdy pak bývají zpravidla hydraulické kotoučové.

U modelů do města vám budou stačit i klasické V-brzdy. Zrovna na brzdách bychom ale nešetřili, přeci jenom vás žene motor. Nejde jen o vaše bezpečí, ale i o bezpečí všech okolo vás. Odpružení a vidlice jsou u levnějších modelů pružinové, u dražších vzduchové. Obecně je materiál elektrokola i jednotlivých komponent shodný s materiály, které najdete na běžném kole. Baterie jsou pak převážně lithiové. (Zdroj: ElectricBike.com)

Tipy a rady na závěr

Už v průběhu článku jste se mohli dočíst, že česká legislativa povoluje na silnice elektrokola jen s výkonem do 250 W. Každé silnější elektrokolo pak musí být nahlášeno jako elektrický motocykl a vy musíte mít patřičné řidičské oprávnění pro jízdu na takové ,,motorce’’. Zároveň si z článku můžete pamatovat, že jsme vám slíbili poradit menší právnickou, nebo možná spíš technickou, kličku, jak se nutnosti registrace silnějších elektrokol vyhnout. Kupte si elektrokolo s tzv. Offroad režimem. To může mít výkon 350, nebo klidně i 500 W, ale s možností snížení výkonu na 250 W. Mimo silnici tak můžete výkon elektrokola využít naplno, zatímco na silnice nebudete díky přiškrcení výkonu považováni za motorkáře.

Jak se o elektrokolo starat?

O elektrokolo je samo sebou potřeba náležitě pečovat. Je třeba udržovat funkční a seřízené brzdy, průběžně je třeba kontrolovat stav a hustotu pneumatik, správně seřízená řídítka a všechny ostatní věci všem dobře známé z normálního kola. Jednou za rok byste měli dát kolo do autorizovaného servisu, kde jej zkontrolují a seřídí po technické stránce. Po každých 150 až 200 km je třeba provést kompletní údržbu kola. Máme na mysli mazání řetězu, ložisek, měniče rychlosti, brzdícího a řídícího lanka a všech ostatních pohyblivých komponentů, zkontrolovat veškeré spoje a šrouby. Zároveň je dobré vyčistit hůře dostupné části kola, to však už nemá nijak velký vliv na funkčnost kola jako takového. (Zdroj: Bosch-eBike.com)

Jak se starat o baterii elektrokola?

Životnost baterie se odvíjí především od toho, jak moc ji používáte a jak dobře ji udržujete. Jedna baterie vám vydrží zpravidla 15 000 až 25 000 najetých kilometrů. Pokud se chcete přiblížit spíše té vrchní hranici, nezapomínejte baterii vždy nabíjet až na maximální možnou kapacitu a to nepřerušovaně. Dalším důležitým faktorem je, nabíjet baterii až potom, co se zcela vybila. Baterii pak dále určitě nevystavuje teplotám pod bodem mrazu, zároveň se ji ale snažte chránit před nadměrně vysokými teplotami.

Baterii skladujte nabitou a během delšího nepoužívání ji jednou za čas nabijte. Ideální je tedy nějaká garáž. Při koupi kola, nebo nové baterie se pak samozřejmě můžete ještě doptat na další detaily ohledně údržby baterie.

Největší výrobci elektrokol

Tradičně nechybí ani přehled největších, nejlepších a nejznámějších výrobců elektrokol na trhu. Kdo jsou? Odkud pocházejí? Kde elektrokola vyrábějí? Jak začínali? Čím se chválí a čím se skutečně chválit mohou? Prozkoumejte, jak se to má s každým velkým výrobcem, nebo se jen přesvědčte o výrobci svého vyhlídnutého elektrokola. Pokud máte vyhlídnuto víc modelů od více výrobců, možná vám právě tento odstavec usnadní váš výběr.

Apache

Masivní výrobce elektrokol českého původu. Na trhu mají v současnou chvíli něco málo přes 250 variant 80 modelů elektrokol. Nejlepší z nich se pohybují zpravidla v druhé desítce žebříčků top produktů. Historie značky se začala psát v roce 2001. Zprvu se nesoustředila na vývoj elektrokol, ale na vývoj běžných kol, to se změnilo v roce 2008. Od roku 2017 má pak značka vlastní továrnu na montáž kol a elektrokol.

apache logo

Bergamont

Německý producent elektrokol, původem z Hamburku, zakládající si na dědictví, přístupu a vášni. Z jejich slov má člověk pocit, že chtějí být revolucionáři v, především, městské dopravě. Na trhu nabízejí skoro stovku variant elektrokol. Jestli se ale rozhlížíte právě po jejich produktu, budete muset zapátrat hlouběji do kapsy. Co se musí Beramontu nechat, elektrokola rozhodně dělají po svém. Není tak ani jednoduché jejich produktu zařadit do jakékoliv kategorie. (Zdroj: BergamontBike.cz)

Bergamont logo

Merida

Globální designér, výrobce a prodejce jízdních kol a elektrokol původem z Taiwanu. Své produkty, mezi nimi přes 60 variant elektrokol, vyváží do 77 zemí světa. Značka funguje od roku 1972. Své továrny má na Taiwanu (1), v Číně (3) a v Německu (1).  Cenově se elektrokola značky Merida pohybují spíše ve vrchních cenových kategoriích.

Merida logo

KTM

Ano, KTM. Rakouský výrobce motorek, ale také sportovních aut a elektrokol. Celý koncept KTM pokrývá širší spektrum, než by nezasvěcený člověk čekal. Značku, s kořeny sahajícími až do roku 1932, není jistě nutné nijak moc představovat. V povědomí lidí je zapsána a troufneme si říct, že v drtivé většině v pozitivní souvislosti. Elektrokola KTM se cenově pohybují vysoko, některé modely až astronomicky vysoko. Není myslím třeba zmiňovat, že většinu modelů v nabídce tvoříhorská elektrokola.

KTM logo

Author

Značku Author můžete znát jako velkého výrobce klasických jízdních kol. Proto jsme se ji rozhodli zařadit i sem, mezi výrobce elektrických kol. Proto, a proto, že jsme cítili potřebu přidat i firmu, nabízející cenově dostupnější elektrokola, oproti zbytku zmíněných. Přesně to Author nabízí. Na trhu mají jen asi 30 variant několika modelů elektrokol, které si vás mohou získat právě svojí dostupností.

Author

Lapierre

Lapierre, nebo také LapierreBikes. Francouzský výrobce jízdních kol. Firma byla založena v roce 1946.  V posledních letech do své nabídky přidali také elektrokola. Na trhu jich mají něco kolem 140. Co se jejich ceny týče, nejlevnější elektrokola Lapierre se pohybují okolo 50 tisíc korun. Nejdražší pak šplhají až o neuvěřitelných 200 000 výš.

Lapierre

Leader Fox

Česká značka výrobce jízdních kol vyráběných firmou Bohemia Bike. Vyrábějí jízdní kola, silniční kola, dětská kola a v poslední době také elektrokola. Značka vznikla v roce 1996 a specifikace a příprava výroby modelů značky probíhá v konstrukční dílně v Českých Budějovicích. Aby nebylo té češtiny moc, komponenty rámu elektrokol dováží z Japonska. (Zdroj: LeaderFox.cz)

Leader fox logo

Finální verdikt

Už si tedy umíte elektrokolo samy vybrat! Znáte jejich základní dělení. Víte, na jaké parametry se při hledání zaměřit a jak si podle nich vybrat. Máte přehled o výrobcích elektrokol, víte, které značky patří mezi ty kvalitní. Než se tedy vrátíte k tabulkám top produktů, kde máte na výběr z několika nejlepších modelů, které jsou v současné době na trhu, máme pro vás ještě pár rad. Určitě vám řekneme, v jakých cenových kategoriích se elektrokola pohybují. Řekneme vám základní poznatky o tom, jak o elektrokolo a baterii elektrokola pečovat. A máme pro vás i slibovanou radu, co se elektrokol a české legislativy týče.

Elektrokolo do pozadí

Nejčastěji kladené otázky

Jak vybrat elektrokolo?

„Jako první se zaměřte na typ kola, podívejte se, zda vám bude vyhovovat konkrétní umístění pohonu, jeho výkon, kapacitu a umístění baterie a s tím související dojezd. Zjistěte zda má elektrokolo pro vás vhodné ovládací panely, jaká je jeho nosnost.“

 

Jaké jsou typy elektrokol?

„Horská kola jsou zákonitě určena do terénu a na delší trasy. Městská pak do města. Pod pojmem skládací elektrokola si všichni správně představí klasickou skládačku s baterkou a motorem. Treková/cross kola jsou pak mixem mezi horským a městským kolem. Všechny tyto modely jsou svému užití uzpůsobeny rámem, odpružením, váhou, elektronikou, přehazovačkou a dalšími parametry.“

Jak se o elektrokolo starat?

“ Je třeba udržovat funkční a seřízené brzdy, průběžně je třeba kontrolovat stav a hustotu pneumatik, správně seřízená řídítka a všechny ostatní věci všem dobře známé z normálního kola. Jednou za rok byste měli dát kolo do autorizovaného servisu, kde jej zkontrolují a seřídí po technické stránce. Po každých 150 až 200 km je třeba provést kompletní údržbu kola. Máme na mysli mazání řetězu, ložisek, měniče rychlosti, brzdícího a řídícího lanka a všech ostatních pohyblivých komponentů, zkontrolovat veškeré spoje a šrouby.“

Jak se starat o baterii elektrokola?

„Baterii skladujte nabitou a během delšího nepoužívání ji jednou za čas nabijte. Nevystavujte ji při skladování mrazu, přímému slunečnímu světlu, vlhku a prachu. Dalším důležitým faktorem je, nabíjet baterii až potom, co se zcela vybila. Baterii se snažte chránit před nadměrně vysokými teplotami.“

Andrea je absolventkou obchodní školy se zaměřením na ekonomiku a vnitřní obchod. Jejím hlavním zaměstnavatelem je její roční syn, ve volném čase se kromě psaní věnuje samostudiem psychologie, zejména pak psychoterapie. Jako freelancer se věnuje i tvorbě webových stránek včetně jejich designu.

Diskuse a poradna

Položte otázku