Nejlepší elektrokola 2019

  • Ušetřete si peníze i nervy při výběru nejvhodnějšího elektrokola.
  • Zvolte si na základě typu, výkonu, jízdních vlastností a poměru cena/kvalita.
  • Zjistěte, kde se dá koupit nejlevněji.

Elektrokola bez pozadí

TOP elektrokola roku 2019

Městská Horská Skládací Treking/cross Dětské
Leader Fox Induktora 2018 Crussis e-Guera 7.4 2019 Leader Fox Tifton 2018 Lectron Voyager RX 2019 Merida eOne Twenty 500 2018
Jízdní vlastnosti
93 %
Výkon
94 %
Komfort
96 %
Cena/kvalita
94 %
Jízdní vlastnosti
97 %
Výkon
95 %
Komfort
92 %
Cena/kvalita
93 %
Jízdní vlastnosti
93 %
Výkon
95 %
Komfort
92 %
Cena/kvalita
94 %
Jízdní vlastnosti
96 %
Výkon
92 %
Komfort
93 %
Cena/kvalita
95 %
Jízdní vlastnosti
92 %
Výkon
91 %
Komfort
95 %
Cena/kvalita
95 %
94%
94%
93%
94%
93%
Zjistit cenu Zjistit cenu Zjistit cenu Zjistit cenu Zjistit cenu

Úvod

Elektrokolo, fenomén posledních několika let. Kolo s motorem, který vám dopomůže v obtížném terénu, do kopců, při dlouhých cestách, nebo když jste vyčerpaní. Jistě si své využití najde. Jak si ale vybrat to správné elektrokolo, tak, aby vyhovovalo vaším potřebám? To může být obtížný úkol, zvláště pak, pokud se v elektrokolech tak úplně nevyznáte. Jako vždy jsme tu, abychom vám elektrokola představili, nastínili, jak fungují, poradili, jak si vybrat, doporučili vám ty nejlepší elektrokola, která jsou dnes k sehnání, a v neposlední řadě vám také poskytli pár rad a tipů, co se elektrokol týče. Neváhejte proto, a ponořte se do právě pro vás připraveného článku.

zpět k menu ↑

Jaké jsou základní typy elektrokol?

Rozdělme si hned v úvodu elektrokola do několika základních kategorií. Jako první se podívejme na kategorie podle cílové skupiny. Máme tím namysli dělení podle věku a podle pohlaví. Rozlišujeme tak elektrokola do skupin dětských elektrokol, pánských elektrokol, dámských elektrokol a unisex elektrokol. Jednotlivé typy kol jsou uzpůsobeny tak, aby vyhovovali právě dané cílové skupině. Nejvíce ze všeho pak rámem.

  • Dětská elektrokolaelektrokola dětských rozměrů. Tak jak znáte od klasických kol. Velkým mínusem dětských elektrokol ale je jejich váha. Ta bohužel nemůže být nižší, protože motor a baterie by pak kolo převažovala. Čím menší kolo, tím horší by převažování bylo. Zároveň by se kolo rychle opotřebovávalo, protože rám samotný by při nízké hmotnosti neměl dostatečnou odolnost a nosnost.
  • Pánská elektrokola – vyrobená tak, aby vyhovovala pánům po všech směrech. Mají podle toho uzpůsoben rám, řídítka, sedák nebo například odpružení. Veškeré délky mezi jednotlivými částmi kola… Nezapomínejme také na design a barevné kombinace, i ty jsou vytvořeny tak, aby se zamlouvali mužským zákazníkům.
  • Dámská elektrokola – nejen design a barevné kombinace jsou vybírány tak, aby se líbili a vyhovovali něžnému pohlaví. Dámská elektrokola se chlubí rámem, řídítky, sedákem, nebo odpružením vyrobenými se záměrem nabídnout ženským zákaznicím kolo přesně pro ně. Pokud ale porovnáte hmotnost s panskými elektrokoly, žádný převratný rozdíl nenajdete. Právě tam bychom tedy hledali lehký nedostatek.
  • Unisex elektrokola – unisex elektrokola nemají specifická uzpůsobení tak, jak je popisováno u pánských a dámských kol. Jde o, řekněme, kompromis mezi nimi. Uzpůsobení jejich rámu, řídítek atd. včetně designu a barevných variací má vyhovovat jak mužům, tak ženám. Všechny parametry se tak odvíjejí až od druhu kola – horské, městské, skládací, cross – a dále pak samozřejmě od cenovky, kterou kolo nese.

To by bylo dělení podle cílové skupiny uživatelů, další dělení je pak podle určení a typu kola, na to se podíváme blíže v testu. Víte, kde budete na elektrokole jezdit, kam budete na elektrokole dojíždět? Elektrokola se dělí na městská, horská, skládací a treková, neboli crossová. Všechny z nich jsou uzpůsobeny jinému prostředí a jinému využívání. Stejně jako dámská elektrokola od pánských, se například horská elektrokola od městských liší jednotlivými parametry jako třeba umístěním motoru a baterie, ale také rámem nebo brzdami.

zpět k menu ↑

Test městských elektrokol

Elektrokola, určená pro pohyb po městě, to je asi nejlepší charakteristika. Jsou způsobené lehkému městskému terénu, nehodí se pro použití na cross, jsou komfortní a elegantní.

Pořadí Náhled Název Hodnocení Určení Baterie Cena
1. Leader Fox Induktora 2018
Dámské 576 Wh Zjistit cenu
2. Apache Tanka 2017
Unisex 238/250/300/374/375 Wh Zjistit cenu
3. Leader Fox Holand 2018
Dámské 576 Wh Zjistit cenu
4. Apache Tanka 2018
Dámské 238/250/375/378 Wh Zjistit cenu
5. Leader Fox Lotus 2018
Dámské 576 Wh Zjistit cenu
6. Apache Tanka Nexus 2019
Pánské 374 Wh Zjistit cenu
Městské elektrokolo

Městská elektrokola a jejich charakteristika

Jak název napovídá, kolo je určené na jízdu po městě, v ulicích, na nákupy nebo do práce. Tomuto užití jsou městská elektrokola uzpůsobena. Jsou snadno manévrovatelná a nepříliš těžká. Dále mají nižší rám, aby se vám, zvláště v městském provozu, lépe sesedalo a nasedalo. Na městských elektrokolech můžete najít například kryt řetězu, který zamezí umazání vašich kalhot třeba při jízdě do práce. Veškeré příslušenství a vybavení na kole napomáhá komfortu právě při jízdě ve městě.

Výhody

Snadno manévrovatelné

Nižší hmotnost

Snadné nasedání/sesedání

Případný kryt řetězu


Nevýhody

Motor na předním kole, což vede k:

-> nebezpečí podklouznutí na vodě/blátě

-> náročnějšímu překonávání překážek

zpět k menu ↑

Test horských elektrokol

Sportovnější varianty elektrokol, určená pro pohyb v náročnějším terénu, právě třeba v horách.

Pořadí Náhled Název Hodnocení Určení Baterie Cena
1. Crussis e-Guera 7.4 2019
Dámské 500/530 Wh Zjistit cenu
2. Crussis e-Largo 7.4-S 2019
Pánské 630 Wh Zjistit cenu
3. Lectron Montana RX 2019
Pánské 480/647/755/1000 Wh Zjistit cenu
4. Leader Fox Altar 2019
Pánské 630 Wh Zjistit cenu
5. Leader Fox Kent 2019
Pánské 630 Wh Zjistit cenu
6. Apache Yamka MX 2019
Dámské 468/576 Wh Zjistit cenu

Horská elektrokola a jejich charakteristika

Horské elektrokolo, zákonitě tedy určené na jízdu v náročnějším terénu, jde tak o sportovnější variantu. Jsou tomu uzpůsobena díky hydraulickým brzdám, odpružené vidlici nebo elektronikou. Přehazovačka horských elektrokol disponuje zpravidla sedmi až deseti převody. Takové elektrokolo je odolné, dopomoc při jízdě je citelná a účinná.

Výhody

Lepší vybavení

Vyšší odolnost

Citelnější dopomoc


Nevýhody

Horší manévrovatelnost

Vyšší cena

Horské elektrokolo

zpět k menu ↑

Test skládacích elektrokol

Přenosná a skladná, tak by se dala tato kategorie elektrokol charakterizovat. Jde o značně lehké a specifické modely.

Pořadí Náhled Název Hodnocení Určení Baterie Cena
1. Leader Fox Tifton 2018
Dámské 576 Wh Zjistit cenu
2. Apache Tocho 2019
Pánské 374/468 Wh Zjistit cenu
3. G21 LEXI 2016
Unisex 360 Wh Zjistit cenu
4. Apache Tocho 2017
Dámské 375 Wh Zjistit cenu
Skládací elektrokolo

Skládací elektrokola a jejich charakteristika

Chce malé elektrokolo na pojížďky v místě bydliště, nebo na dojíždění do práce či do obchodu? Snadno přenosné a skladné? Pak je pro vás vhodné skládací elektrokolo. Nenajde si však své využití při delších cestách nebo v terénu. Nesrovnávejte ho také automaticky s běžným skládacím kolem. Skládací elektrokolo má zákonitě motor a baterii, bude tak vážit přeci jenom trochu víc než běžná skládačka.

Výhody

Skladné

Kolo lze rozložit

Cenově dostupné


Nevýhody

Nevhodné na dlouhé trasy

Nevhodné do náročnějšího terénu

zpět k menu ↑

Test treking/cross elektrokol

Nejvšestrannější a nejuniverzálnější typ elektrokol, který seženete. V praxi se jedná o propojení horského a městského kola.

Pořadí Náhled Název Hodnocení Určení Baterie Cena
1. Lectron Voyager RX 2019
Pánské 647 Wh Zjistit cenu
2. Leader Fox Exeter 2019
Dámské 630 Wh Zjistit cenu
3. Leader Fox Bend 2018
Pánské 576 Wh Zjistit cenu
4. Lectron Altezza R 2019
Pánské 480 Wh Zjistit cenu
5. Apache Matto E7 2018
Pánské 468 Wh Zjistit cenu
6. Crussis e-Cross 7.4-S 2019
Dámské 630 Wh Zjistit cenu

Pasivní autochladničky a jejich charakteristika

Universální varianta. Všestranné elektrokolo s dobrým dojezdem, odolné s dobrou životností. Vhodné jak do terénu, tak do města. Často vybavené odpruženou vidlicí, elektronikou vhodnou do terénu, ale dobře manévrovatelné bez zbytečné zátěže, která by mohla ve městě překážet. Jde o mix mezi horským a městským kolem. Zkrátka o takovou zlatou střední cestu.

Výhody

Všestrannost a univerzálnost

Vynikající na delší jízdy po upravené cestě

Dobrá životnost


Nevýhody

Zaostává v terénu za horskými koly

Zaostává ve městě za městskými a skládacími koly

Trekingové elektrokolo

zpět k menu ↑

Test dětských elektrokol

Elektrokola, určená velikostí i parametry pro děti. Uzpůsobeny jsou jim rozměry i výkon.

Pořadí Náhled Název Hodnocení Určení Baterie Cena
1. Merida eOne Twenty 500 2018
Dětské 504 Wh Zjistit cenu
2. Apache Tate 2019
Dětské 374/468 Wh Zjistit cenu
3. Agogs SilverGo 2018
Dětské 400 Wh Zjistit cenu
4. Agogs LowStep 2018
Dětské 400/530/600 Wh Zjistit cenu
5. 4Ever Ennyx 1 2018
Dětské - Wh Zjistit cenu
Dětské elektrokolo

Dětská elektrokola a jejich charakteristika

Elektrokola dětských rozměrů. Tak jak znáte od klasických kol. Velkým mínusem dětských elektrokol ale je jejich váha. Ta bohužel nemůže být nižší, protože motor a baterie by pak kolo převažovali. Čím menší kolo, tím znatelnější by převažování bylo. Zároveň by se kolo rychle opotřebovávalo, protože rám samotný by při nízké hmotnosti neměl dostatečnou odolnost a nosnost.

Výhody

Velikostí i parametry uzpůsobeny dětem


Nevýhody

Vzhledem k určení pouze pro danou skupinu zákazníků nelze nevýhody jednoznačně specifikovat

zpět k menu ↑

Kdo jsou největší výrobci elektrokol?

Tradičně nechybí ani přehled největších, nejlepších a nejznámějších výrobců elektrokol na trhu. Kdo jsou? Odkud pocházejí? Kde elektrokola vyrábějí? Jak začínali? Čím se chválí a čím se skutečně chválit mohou? Prozkoumejte, jak se to má s každým velkým výrobcem, nebo se jen přesvědčte o výrobci svého vyhlídnutého elektrokola. Pokud máte vyhlídnuto víc modelů od více výrobců, možná vám právě tento odstavec usnadní váš výběr.

zpět k menu ↑

Podle čeho si elektrokolo vybrat?

Chcete se po elektrokole poohlédnout sami? Máme pro vás seznam parametrů, na které byste se měli při výběru zaměřit. Samo sebou vám jednotlivé parametry představíme, přiblížíme a povíme vám, co byste měli hledat a co očekávat.

  • Jako první se zaměřte na typ kola,
  • podívejte se, zda vám bude vyhovovat konkrétní umístění pohonu,
  • jeho výkon,
  • kapacita a umístění baterie,
  • s tím související dojezd,
  • jestli má elektrokolo pro vás vhodné ovládací panely,
  • jaké je jeho nosnost,
  • a v neposlední řadě, z jakých materiálů je vyrobeno jak kolo, tak komponenty.

Typ elektrokola

Víte, kam chcete na kole jezdit? Kde ho budete využívat? Již v úvodu jsme si podle zamýšleného využití elektrokola rozdělili na:

  • horská elektrokola
  • městská elektrokola
  • skládací elektrokola
  • treková/cross kola

Horská kola jsou zákonitě určena do terénu a na delší trasy. Městská pak do města. Pod pojmem skládací elektrokola si všichni správně představí klasickou skládačku s baterkou a motorem. Treková/cross kola jsou pak mixem mezi horským a městským kolem. Všechny tyto modely jsou svému užití uzpůsobeny rámem, odpružením, váhou, elektronikou, přehazovačkou a dalšími parametry. Podrobnější popis každé výše zmíněné kategorie najdete výše v článku, v kapitole ,,Testy nejlepších elektrokol & jejich charakteristiky’’.

Elektrokola ve městě
Pohon elektrokola
Elektrokolo do terénu

Umístění pohonu

Pohon, elektrický motor, který nabízí dopomoc při jízdě. Motor ale musí být někde na kole přidělaný. Existují tři různé varianty umístění pohonu na elektrokolo.

  • Motor na předním kole – umístnění motoru na přední kolo je zpravidla řešení, které najdete u městských elektrokol. Pro vyvážení kola pak bývá baterie na nosiči. Hlavní výhodou motoru na předním kole je jeho snadná instalace, nevýhodou je pak právě zatížení předního kola. Proto je toto řešení vhodně do města, a ne do terénu. Přední kolo by pak mohlo podkluzovat a překonávat tak překážky by také bylo náročnější.
  • Motor na zadním kole – opačnou variantu umístění motoru, na zadní kolo, využívají především horská a treková kola.Manipulace s předním kolem je díky absenci motoru jednoduší, tedy ideální do terénu. Zároveň tato varianta umístění motoru přináší vyšší točivý moment, tedy výraznější dopomoc, jak je v terénu a při dlouhých cestách potřeba. Nevýhodou je pak rychlejší opotřebení zadní části kola celkově, právě kvůli umístění motoru v této části.
  • Motor ve střední části kola – měli jsme umístění motoru vepředu, vzadu, zbývá nám tak ještě jeho umístění někde mezi tím, tedy ve střední části kola. Tato varianta bez pochyby přináší ideální řešení, co se vyvážení kola týče. Tato variantu nabízí maximální výkon při poměrně úsporné jízdě. Všechny tyto kladné vlastnosti napovídají, že půjde asi o ideální řešení, k nalezení bude tedy zpravidla u dražších modelů. A bohužel je to přesně tak. Motor ve střední části elektrokola najdete především u dražších horských kol.

Výkon motoru

Další důležitý parametr v souvislosti s motorem je jeho výkon. Výkon motoru nám napoví, jak moc je kolo schopné při jízdě dopomoct, případně jak rychle dokáže jet. Mějte na paměti, že česká legislativa povoluje na silnici elektrokola jen s výkonem do 250 W. Elektrokola s výkonem nad 250 W pak musí být registrovaná jako elektrický motocykl a vy musíme mít patřičné řidičské oprávnění. V závěru článku vám ale poradíme menší právnickou kličku

Baterie a její umístění

U baterie je významným parametrem její kapacita a životnost. Dojezd samotný se však neodvíjí čistě od kapacity baterie, ale i od vámi zvolené dopomoci elektrického motoru, nebo od stáří baterie. Životnost baterie většinou záleží na počtu dobíjecích cyklů, které baterie vydrží. Obecně, v závislosti na údržbě, baterie vydrží něco mezi 15 000 km a 25 000 km.

Pokud jde o umístění baterie, opět máme tři varianty:

  • Na rámu kola – ideální varianta, nenarušuje stabilitu kola ani design. Kolo působí celistvě.
  • Na sedlové tyči – s touto variantou se setkáte zpravidla u skládacích nebo městských kol. Stejně jako baterie na rámu kola, baterie na sedlové tyči nenarušuje stabilitu, vybírá si však daň ve formě delšího rámu, a tedy delší šlapací soustavy.
  • Na nosiči – baterie se na nosič umisťuje především u kol, která mají pohon na předním kole. Vyvažují se tak zároveň. Výhodou je jistě snadná dostupnost baterie.

Dojezd

Pod pojmem dojezd si představte parametr, uvádějící přibližnou vzdálenost, kterou na kole ujedete se zapnutou dopomocí předtím, než se vybije baterie. Dojezd je, jak jsme zmínili výše, ovlivněn kapacitou baterie, silou dopomoci, ale také terénem, stylem jízdy, nebo třeba i povětrnostními podmínkami. Z počátku, než si na elektrokolo zvyknete, jistě nebudete využívat kapacitu dojezdu naplno. Jízda na elektrokole chce trochu cviku, než se naučíte správně využívat dopomoc elektrokola. Čím lépe to budete umět, tím dále pak s dopomocí dojedete. Pro představu, s kapacitou 9 Ah ujedete něco okolo 60 km. S kapacitou baterie 15 Ah pak asi 130 km.

Ovládací panel

Ovládací panel elektrokola najdete na řídítkách. Poskytuje vám informace o době jízdy, počtu ujetých kilometrů a další fakta, která s vaší jízdou souvisí. Pomocí panelu si můžete regulovat úroveň dopomoci. Zpravidla máte na výběr ze 3 až 5 úrovní. Samotný pohon jde také pomocí panelu zcela vypnout. Na výběr máte od úplně jednoduchých panelů, až po multimediální varianty s LCD displejem. Záleží pak na vás, za jak technicky zdatné uživatele se považujete. Podle toho si panel vyberte.

Výběr elektrokol

Nosnost rámu

Rám se liší v závislosti na tom, zde je kolo ženské, nebo mužské. K dostání je také varianta unisex. To všechno už ale víte z tabulek top produktů výše v článku. Další dělení, o kterém jsme se už také zmínili, je podle využití kola. To je ono dělení na městská, horská, skládací a treková kola, kde například městské kolo má nižší rám pro usnadnění častého nasedání a sesedání. Materiál rámu je u levnějších kol hliník, u dražších pak karbon – lehčí s větší odolností. Výška rámu se pak také odvíjí, stejně jako u klasických kol, od vaší výšky. V přehledné tabulce vám nabídneme srovnání výšky postavy a vhodné výšky rámu.

Výška postavy Vhodná výška rámu
150–155 cm 15–16 palců
155–160 cm 16 palců
160–165 cm 16–17 palců
165–170 cm 17–18 palců
170–175 cm 18–19 palců
175–180 cm 19–20 palců
180–185 cm 20–21 palců
185–190 cm 21–22 palců
190–195 cm 22–23 palců
Více než 195 cm Více než 23 palců

Co se nosnosti týče, obecně se pohybuje mezi 120 – 160 kilogramy. Pro naprostou většinu z nás tedy rozhodně více než dostačující i s těžkým batohem na zádech. Najdou se ale i výrobci, kteří nabízejí elektrokola s nosností nad 170 kg.

Materiál

Již jsme se zmínili, že rám je tvořený z hliníku, nebo, u lepších modelů, z karbonu. Tyto materiály dominují napříč celým kolem. Jsou z nich vyrobeny jak vidlice, tak řídítka a sedlovka. Brzdy pak bývají zpravidla hydraulické kotoučové.

U modelů do města vám budou stačit i klasické V-brzdy. Zrovna na brzdách bychom ale nešetřili, přeci jenom vás žene motor. Nejde jen o vaše bezpečí, ale i o bezpečí všech okolo vás. Odpružení a vidlice jsou u levnějších modelů pružinové, u dražších vzduchové. Obecně je materiál elektrokola i jednotlivých komponent shodný s materiály, které najdete na běžném kole. Baterie jsou pak převážně lithiové.

zpět k menu ↑

Finální verdikt

Už si tedy umíte elektrokolo samy vybrat! Znáte jejich základní dělení. Víte, na jaké parametry se při hledání zaměřit a jak si podle nich vybrat. Máte přehled o výrobcích elektrokol, víte, které značky patří mezi ty kvalitní. Než se tedy vrátíte k tabulkám top produktů, kde máte na výběr z několika nejlepších modelů, které jsou v současné době na trhu, máme pro vás ještě pár rad. Určitě vám řekneme, v jakých cenových kategoriích se elektrokola pohybují. Řekneme vám základní poznatky o tom, jak o elektrokolo a baterii elektrokola pečovat. A máme pro vás i slibovanou radu, co se elektrokol a české legislativy týče.

Elektrokolo do pozadí

zpět k menu ↑

Vliv ceny na výběr elektrokola

Elektrokola jsme si tu už několikrát rozdělili do řady kategorií. Jedno velmi důležité dělení nám ale stále chybí. A sice dělení do cenových kategorií. Kolik je do elektrokola třeba zainvestovat? A co v konkrétní cenové skupině očekávat? Na to vám přineseme odpovědi v následující kapitole.

  • Elektrokola za méně než 20 000 korun – yde najdete základní modely elektrokol. Dále pak hlavně skládací elektrokola, menší a základní modely skládacích elektrokol. Jak už to tak v nejnižších cenových kategoriích bývá. Pokud ale hledáte elektrokolo na krátké vzdálenosti, třeba už výše zmíněné dojíždění do práce a na nákupy, pohodlně si tu vyberete.
  • Elektrokola od 20 000 korun do 40 000 korun – stejně jako do 20 000 korun vyberetezákladní modely městských a skládacích elektrokol, tak v kategorii od 20 000 do 40 000 korun vyberete základní modely horských a krosových kol. Navíc tu pak jsou k nalezení lepší modely oněch městských kol a skládaček.
  • Elektrokola od 40 000 korun do 60 000 korun – okolo 50 000 korun se pohybují velmi dobré modely horských a crossových elektrokol se skvělými vlastnostmi a parametry. Pokud v této cenové kategorii najdete městské elektrokolo, bude se jednat o luxus.
  • Elektrokola nad 60 000 korun – od 60 000 korun nahoru se pohybují zcela jedinečné a vynikající horská elektrokola. Elektrokola jiných kategorií tu ani nehledejte, až možná na pár trekových tu nepochodíte. Cena horských elektrokol se může vyšplhat až na 100 000 tisíc korun. Záleží tak jen na vás, jestli je to pro vás opodstatněná investice.

zpět k menu ↑

Tipy na závěr

Už v průběhu článku jste se mohli dočíst, že česká legislativa povoluje na silnice elektrokola jen s výkonem do 250 W. Každé silnější elektrokolo pak musí být nahlášeno jako elektrický motocykl a vy musíte mít patřičné řidičské oprávnění pro jízdu na takové ,,motorce’’. Zároveň si z článku můžete pamatovat, že jsme vám slíbili poradit menší právnickou, nebo možná spíš technickou, kličku, jak se nutnosti registrace silnějších elektrokol vyhnout. Kupte si elektrokolo s tzv. Offroad režimem. To může mít výkon 350, nebo klidně i 500 W, ale s možností snížení výkonu na 250 W. Mimo silnici tak můžete výkon elektrokola využít naplno, zatímco na silnice nebudete díky přiškrcení výkonu považováni za motorkáře.

zpět k menu ↑

Jak se o elektrokolo starat?

O elektrokolo je samo sebou potřeba náležitě pečovat. Je třeba udržovat funkční a seřízené brzdy, průběžně je třeba kontrolovat stav a hustotu pneumatik, správně seřízená řídítka a všechny ostatní věci všem dobře známé z normálního kola. Jednou za rok byste měli dát kolo do autorizovaného servisu, kde jej zkontrolují a seřídí po technické stránce. Po každých 150 až 200 km je třeba provést kompletní údržbu kola. Máme na mysli mazání řetězu, ložisek, měniče rychlosti, brzdícího a řídícího lanka a všech ostatních pohyblivých komponentů, zkontrolovat veškeré spoje a šrouby. Zároveň je dobré vyčistit hůře dostupné části kola, to však už nemá nijak velký vliv na funkčnost kola jako takového.

Elektrokolo v terénu

zpět k menu ↑

Jak se starat o baterii elektrokola?

Životnost baterie se odvíjí především od toho, jak moc ji používáte a jak dobře ji udržujete. Jedna baterie vám vydrží zpravidla 15 000 až 25 000 najetých kilometrů. Pokud se chcete přiblížit spíše té vrchní hranici, nezapomínejte baterii vždy nabíjet až na maximální možnou kapacitu a to nepřerušovaně. Dalším důležitým faktorem je, nabíjet baterii až potom, co se zcela vybila. Baterii pak dále určitě nevystavuje teplotám pod bodem mrazu, zároveň se ji ale snažte chránit před nadměrně vysokými teplotami.

Baterii skladujte nabitou a během delšího nepoužívání ji jednou za čas nabijte. Nevystavujte ji při skladování mrazu, přímému slunečnímu světlu, vlhku a prachu. Ideální je tedy nějaká garáž. Při koupi kola, nebo nové baterie se pak samozřejmě můžete ještě doptat na další detaily ohledně údržby baterie.

Věříme, že jsme vám s výběrem pomohli, doufáme, že vám vaše nové elektrokolo vyhovuje a hlavně přejeme šťastnout cestu!

Elektrokola
5 (100%) 1 vote
Váš pomocník