Nejlepší webhostingy a e-shopová řešení 2023

  • Check Vyberte si nejvýhodnější e-shop pro vaše weby.
  • Check Zvyšte své zisky pomocí profesionálních e-shopových řešení.
  • Check Nechte se inspirovat těmi nejlepšími technickými řešeními pro weby a e-shopy.
Aktualizováno: Únor 2023
Webhostingy bez pozadí

Vítězové testu:

9.3/10
Celkové skóre
9.5/10
Celkové skóre
9.6/10
Celkové skóre
9.3/10
Celkové skóre
9.5/10
Celkové skóre
9.6/10
Celkové skóre
Rychlost webu
94%
Nabídka tarifů
93%
Poměr cena/funkce
94%
Rychlost webu
94%
Nabídka tarifů
95%
Poměr cena/funkce
94%
Rychlost webu
95%
Nabídka tarifů
95%
Poměr cena/funkce
96%
Rychlost webu
93%
Nabídka tarifů
93%
Poměr cena/funkce
94%
Rychlost webu
94%
Nabídka tarifů
95%
Poměr cena/funkce
96%
Rychlost webu
96%
Nabídka tarifů
96%
Poměr cena/funkce
95%
  • Prémiové služby i v nižších tarifech
  • Jednoduchá administrace díky WebAdmin
  • Spolehlivý a ověřený webhosting
  • Široká nabídka různě orientovaných balíčků
  • Možnost registrovat za příplatek až 130 domén
  • Neomezené množství e-mailových schránek
  • Výhodné ceny
  • Bohatá nabídka funkcí v balíčku
  • Špičkový design e-shopu
  • Neomezené množství produktů
  • Velmi příznivá cena
  • Integrovaný webhosting
  • Kvalitní a dobře známý pronájem e-shopu
  • Výborně optimalizované šablony
  • Přehledné uživatelské rozhraní
  • Velmi široká nabídka nástrojů a funkcí
  • Integrovaný obchod s dalšími pluginy
  • Šablony je možné editovat
  • Ve své kategorii žádné
  • Dražší webhosting
  • Nízká kapacita uložiště
  • Chybí další tarify
  • Není možné editovat kódy šablon
  • Limit 5 000 produktů může být omezující
  • Vysoká cena
  • Podpora maximálně 30 000 produktů

Obsah článku

Online prostor se stal v krátké době nedílnou součástí našich každodenních životů. Není tomu však jen kvůli aktuální situaci. Mít svou vlastní webstránku je pro mnohé základem byznysu. Spolehlivá a dobře vypadající internetová stránka je v dnešní době nejlepší reklamou jakékoliv společnosti. Ať už se zabýváte podnikáním, prodáváním řemeslných výrobků nebo zastřešujete neziskovou organizaci, webstránka je perfektní způsob, jak oslovit co nejvíce potenciálních zákazníků. Dnes je součástí online prostoru 1,7 miliardy stránek a každá z nich existuje jen díky webhostingu. Pokud vás zajímá, co je webhosting, proč je potřebný a jak si ho správně vybrat, pomůže vám náš test.

Jelikož víme, že mnozí z vás se zabývají prodejem různých produktů či služeb, najdete v našem testu i část, která se týká právě e-shopových řešení. Ne každý e-shop na pronájem je vhodný pro každého, a tak byste při výběru měli znát základní parametry, kterých je třeba držet. Pokud bude výsledkem vaší snahy stabilní a přehledný e-shop, neohrozí vás ani tato hektická doba. Pojďte se s námi tedy podívat na test webhostingů a e-shopových řešení.

Nejlepší webhostingy pro běžný web

Potřebujete rychle vytvořit spolehlivý web pro vaše podnikání a chcete i něco ušetřit? Pak je tu pro vás kategorie webhostingů pro běžné weby. Tyto webhostingy přinášejí za poměrně nízkou cenu velké množství funkcí, které jsou v dnešní době nezbytné. Do našeho testu hostingů pro běžné weby jsme zařadili i webhosting zdarma, který může být tou správnou cestou pro ty, kteří nemají na tvorbu webstránky vyčleněn žádný rozpočet. Příkladem webhostingu zdarma je zde 000Webhost, kde je třeba si zaplatit pouze doménu. Všechny uvedené hodnoty v této tabulce se vztahují k nejlevnější nabídce uvedených webhostingů.

NáhledNázevSkóre Doména zdarmaKapacita prostoruPočet doménCena
goldWebSupport
9.3/10
Celkové skóre
Rychlost webu
94%
Nabídka tarifů
93%
Poměr cena/funkce
94%
Doména zdarma:
Ne
Ne
Kapacita prostoru:
1 GB
1 GB
Počet domén:
1
1
Navštívit WebSupport Naše recenze
silver000Webhost
9.1/10
Celkové skóre
Rychlost webu
92%
Nabídka tarifů
91%
Poměr cena/funkce
91%
Doména zdarma:
Ne
Ne
Kapacita prostoru:
300 MB
300 MB
Počet domén:
1
1
Navštívit 000Webhost
bronzeHostinger
9/10
Celkové skóre
Rychlost webu
90%
Nabídka tarifů
91%
Poměr cena/funkce
91%
Doména zdarma:
Ne
Ne
Kapacita prostoru:
50 GB
50 GB
Počet domén::
1
1
Navštívit Hostinger

Vítěz testu:

WebSupport

Výhody

  • Prémiové služby i v nižších tarifech
  • Jednoduchá administrace díky webAdmin
  • Spolehlivý a ověřený webhosting
  • Podpora pro WordPress, PrestaShop a další
  • Dobrá zákaznická podpora

Nevýhody

  • Ve své cenové kategorii žádná

Pokud s webem ještě nemáte mnoho zkušeností a plánujete vytvořit běžný web například pro vaše podnikání, doporučujeme webhosting od společnosti WebSupport. V tabulce jsme pro vás dali do srovnání nejnižší tarif, který je dostupný. Velkou výhodou WebSupportu je, že také u nízkých tarifů máte k dispozici množství prémiových funkcí. Do naší recenze jsme vybrali kapacitu úložiště 1 GB, která by měla postačit na základní grafické šablony a programování. Pokud si však nejste jisti, zda je toto úložiště správně, máte k dispozici další možnosti až do 100 GB. S rostoucí kapacitou však roste i cena, a tak je na místě popřemýšlet, jaký rozsáhlý bude váš web. Kapacita však není všechno, a tak se podívejme i na další funkce a služby.

Všechny hostingy jsou provozovány z moderních SSD disků, které poskytují vysokou rychlost stahování. Velkým plusem je i jednoduchá administrativa, kterou zvládne každý díky aplikaci WebAdmin. Snadno tak nainstalujete WordPress nebo vytvoříte e-mailový účet. Webhosting WebSupport podporuje kromě WordPressu také služby jako PrestaShop nebo Joomla. Základní balíček poskytuje hosting pro 1 doménu, ale tento limit je opět možné navýšit za příplatek až na 15 domén. Co se týče bezpečnosti, WebSupport podporuje nejnovější verzi programovacího jazyka PHP, díky kterému se tak v tomto ohledu nemusíte vůbec znepokojovat. Samozřejmostí je i antivirová ochrana, ochrana redakčních systémů a denní zálohování webu i e-mailů. Všechny zmíněné funkce jsou dostupné i pro nejnižší tarif.

Doména zdarma:Ne
Kapacita prostoru:1 GB
Počet domén:1
Záruka vrácení peněz:Ano
Počet subdomén:Neomezený
E-mailová schránka:Ano

Nejlepší webhostingy pro velký web

Plánujete vytvořit web ve více jazycích pro velkou společnost? Tvoří váš kolektiv několik desítek nebo dokonce několik stovek zaměstnanců? Pak je pro vás tou správnou cestou webhosting pro velký web. Tyto webhostingy patří mezi dražší, ale svým zákazníkům dávají nejširší možnosti. Od levnějších variant se liší hlavně kapacitou úložiště, uživatelská podporou, rychlostí a množstvím neomezených funkcí.

NáhledNázevSkóre Doména zdarmaKapacita prostoruPočet doménCena
goldeBola
9.5/10
Celkové skóre
Rychlost webu
94%
Nabídka tarifů
95%
Poměr cena/funkce
94%
Doména zdarma:
Ano
Ano
Kapacita prostoru:
50 GB
50 GB
Počet domén:
30
30
Navštívit eBola Naše recenze
silverWebglobe
9.2/10
Celkové skóre
Rychlost webu
93%
Nabídka tarifů
92%
Poměr cena/funkce
92%
Doména zdarma:
Ne
Ne
Kapacita prostoru:
Neomezeně
Neomezeně
Počet domén:
10
10
Navštívit Webglobe
bronzeWebSupport
9/10
Celkové skóre
Rychlost webu
91%
Nabídka tarifů
91%
Poměr cena/funkce
90%
Doména zdarma:
Ne
Ne
Kapacita prostoru:
100 GB
100 GB
Počet domén:
10
10
Navštívit WebSupport

Vítěz testu:

eBola

Výhody

  • Široká nabídka různě orientovaných balíčků
  • Možnost registrovat za příplatek až 130 domén
  • Neomezené množství e-mailových schránek
  • Dostupnost 99,99 %
  • Automatická záloha každý den
  • Grafické přehledy návštěvnosti

Nevýhody

  • Dražší webhosting
  • Nízká kapacita uložiště

Webhosting eBola je ideální cestou nejen pro profesionály v oblasti hostingu, ale i jednotlivce, kteří prezentují své aktivity na několika doménách. Právě proto máte s vybraným tarifem Business v základě k dispozici 10 domén, ale v případě potřeby můžete tento počet navýšit za příplatek až na 130 domén. V základním balíčku naleznete také 10 GB prostoru, který je však opět možné navýšit na 50 GB, což je pro tento hosting slabou stránkou. Samozřejmostí je však neomezený přenos dat a neomezené množství databází, což je v této cenové kategorii standardem. Velkým plusem však je i neomezené množství e-mailových schránek, pomocí kterých můžete generovat svým zaměstnancům přístupy do administrativy na různých úrovních.

Prostředky serverů nejsou sdíleny mezi doménami, což zvyšuje úroveň bezpečnosti. Mezi další prvky zabezpečení patří i moderní jazyk PHP 8, který je doplněn nejnovějšími bezpečnostními certifikáty. Samozřejmostí jsou i pravidelné aktualizace a automatické zálohy webu, které jsou prováděny každý den a ukládány po dobu 7 dní. Pokud vás zajímá chování návštěvníků vaší stránky, máte k dispozici přehledné grafické statistiky, které vám pomohou při optimalizaci webu. Na instalaci běžných aplikací jako WordPress nebo PrestaShop nepotřebujete žádné odborné znalosti a z uživatelského prostředí ji zvládnete jediným kliknutím.

Doména zdarma:Ne
Kapacita prostoru:50 GB
Počet domén:30
Záruka vrácení peněz:Ano
Počet subdomén:Neomezeně
E-mailová schránka:Ano (neomezený počet)

Nejlepší webhostingy pro e-shop

Výběr webhostingu pro e-shop se trochu liší od výběru pro klasickou webstránku. Správný webhosting pro váš e-shop zabezpečí jeho svižný chod, dobrou odezvu a hlavně spolehlivost. U hostingu pro e-shopy je velmi důležitá i zákaznická podpora, kterou je vhodné nejdříve „vyzkoušet“. Tarify webhostingů pro e-shopy jsou připraveny na to, že bude váš obchod postupně růst, a tak je dostupných hned několik možností. Tarify se liší především svou cenou, kapacitou prostoru a samozřejmě počtem produktů, které můžete nabízet.

NáhledNázevSkóre Kapacita prostoruPočet produktůPočet doménCena
goldOpenServis
9.6/10
Celkové skóre
Rychlost webu
95%
Nabídka tarifů
95%
Poměr cena/funkce
96%
Kapacita prostoru:
20-50 GB
20-50 GB
Počet produktů:
10 000 – 50 000
10 000 – 50 000
Počet domén:
1
1
Navštívit OpenServis Naše recenze
silverWebareal
9.3/10
Celkové skóre
Rychlost webu
93%
Nabídka tarifů
94%
Poměr cena/funkce
93%
Kapacita prostoru:
5 GB – Neomezeně
5 GB – Neomezeně
Počet produktů:
100 – Neomezeně
100 – Neomezeně
Počet domén:
1
1
Navštívit Webareal
bronzeActive24
9/10
Celkové skóre
Rychlost webu
90%
Nabídka tarifů
89%
Poměr cena/funkce
89%
Kapacita prostoru:
1-5 GB
1-5 GB
Počet produktů:
170-15 000
170-15 000
Počet domén:
1
1
Navštívit Active24

Vítěz testu:

OpenServis

Výhody

  • Výhodné ceny
  • Bohatá nabídka funkcí v balíčku
  • Špičkový design e-shopu
  • Přehledný web poskytovatele

Nevýhody

  • Chybí další tarify

OpenServis je moderní a špičkově vyladěný webhosting pro e-shop jakýchkoliv rozměrů. Výborná odezva, výhodná cena a množství užitečných funkcí – to vše charakterizuje webhosting OpenServis. Uživatelské rozhraní je dobře přehledné a ovládání e-shopu je intuitivní. Samozřejmostí jsou rychlé servery s SSD disky, na kterých je váš e-shop uložen. OpenServis nabízí svým zákazníkům 2 tarify, které se značně liší svou cenou. Základní tarif je určen pro menší a středně velké e-shopy, zatímco tarif Profi je tou správnou cestou pro rozsáhlé a stále rostoucí e-shopy. Nižší tarif nabízí 20 GB prostoru, podporu pro maximálně 10 000 produktů a poměrně dobrou rychlost. Profi tarif přináší až 50 GB úložiště a limit 50 000 produktů. V obou případech však máte neomezený tok dat, počet e-mailových schránek, účtů a samozřejmě uživatelů e-shopu.

Pro co nejvyšší bezpečnost je celý e-shop zálohovaný každý den a v případě delšího výpadku jsou servery napojeny na samostatné neelektrické zdroje. O zabezpečení se zároveň starají i nejmodernější programovací jazyky PHP a standardní bezpečnostní certifikáty. Pokud budete potřebovat váš e-shop integrovat s redakčními systémy jako WordPress, s OpenServis to nebude problém. Pokud by vám služby webhostingu nestačily, máte k dispozici více než 170 dalších příplatkových modulů, které mají v ceně i technickou podporu.

Nejlepší e-shopové řešení pro malé obchody

Pokud plánujete vytvořit e-shop, který se bude sestávat z několika desítek nebo stovek produktů, toto je kategorie právě pro vás. Většina z těchto e-shopových řešení poskytuje i svůj vlastní webhosting, takže nemusíte mít předem připravený web a můžete v případě zájmu začít od úplného základu. Když by se ukázalo, že vám nakonec nebude limit produktů stačit, můžete si u většiny pronajímatelů vybrat i možnost bez limitu. Všechny uvedené hodnoty v této tabulce se vztahují k nejlevnější nabídce uvedených webhostingů.

NáhledNázevSkóre Počet produktůPočet e-mailových schránekPočet uživatelůCena
goldWebnode
9.3/10
Celkové skóre
Rychlost webu
93%
Nabídka tarifů
93%
Poměr cena/funkce
94%
Počet produktů:
Neomezený
Neomezený
Počet e-mailových schránek:
20
20
Počet uživatelů:
100
100
Navštívit Webnode Naše recenze
silverEshop rychle
9.1/10
Celkové skóre
Rychlost webu
91%
Nabídka tarifů
92%
Poměr cena/funkce
91%
Počet produktů:
Neomezený
Neomezený
Počet e-mailových schránek:
5
5
Počet uživatelů:
Neuvedený
Neuvedený
Navštívit Eshop rychle
bronzeExitshop
9/10
Celkové skóre
Rychlost webu
91%
Nabídka tarifů
90%
Poměr cena/funkce
90%
Počet produktů:
Neomezený
Neomezený
Počet e-mailových schránek:
Neuvedený
Neuvedený
Počet uživatelů:
Neuvedený
Neuvedený
Navštívit Exitshop

Vítěz testu:

Webnode

Výhody

  • Neomezené množství produktů
  • Velmi příznivá cena
  • Integrovaný webhosting
  • Jednoduchá tvorba webu a e-shopu
  • Intuitivní managment produktů
  • Moderní šablony

Nevýhody

  • Není možné editovat kódy šablon

Webnode je e-shopové řešení, které vám umožní vytvořit výborně vypadající a rychlý e-shop zcela zdarma. Problémem však je, že dokud si nezvolíte jeden z placených tarifů, bude váš e-shop fungovat pouze jako produktový katalog. Webnode poskytuje kromě e-shopů na pronájem i webhosting, takže můžete váš e-shop poskládat od úplných základů. Pokud již web máte připravený a potřebujete do něj integrovat e-shop, Webnode vám to bez problému umožní. Při tvorbě máte k dispozici několik desítek moderních šablon, které jsou dobře optimalizované i pro mobilní zařízení či tablet. Webnode je e-shopové řešení, které je ideální pro jakkoliv velký e-shop. Limit na počet produktů není stanoven, takže můžete prodávat i několik desítek tisíc produktů stále se stejným tarifem.

Každý prodávající by se měl zajímat o své zákazníky, a tak máte k dispozici i standardní analytické nástroje, které monitorují vaše prodeje a konverze. Užitečné jsou i e-mailové adresy, kterých můžete vytvořit až 20 a s vyšší tarifem stoupne tento limit na 100. V neposlední řadě zde máme i spolehlivou zákaznickou podporu v češtině, která je dostupná 7 dní v týdnu.

Počet produktů:Neomezený
Počet e-mailových schránek20
Počet uživatelů100
Editace objednávek:Ne
Slevy:Ne

Nejlepší e-shopové řešení pro střední obchody

Střední e-shopy nabízejí svým zákazníkům několik tisíc produktů a tomu je přizpůsobená nabídka i případný webhosting, který může být při výše zmíněných levnějších variantách poměrně problematický. Těšit se také můžete na výrazně více možností svého webu či přednostní technickou podporu. Většina poskytovatelů má ve své nabídce tarify pro každý druh e-shopu, ale jen některé splní všechna vaše očekávání.

NáhledNázevSkóre Počet produktůPočet e-mailových schránekPočet uživatelůCena
goldShoptet
9.5/10
Celkové skóre
Rychlost webu
94%
Nabídka tarifů
95%
Poměr cena/funkce
96%
Počet produktů:
5 000
5 000
Počet e-mailových schránek:
10
10
Počet uživatelů:
Neomezený
Neomezený
Navštívit Shoptet Naše recenze
silverShopify
9.3/10
Celkové skóre
Rychlost webu
93%
Nabídka tarifů
92%
Poměr cena/funkce
92%
Počet produktů:
Neomezený
Neomezený
Počet e-mailových schránek:
5
5
Počet uživatelů:
Neuvedený
Neuvedený
Navštívit Shopify
bronzeWebnode
9.2/10
Celkové skóre
Rychlost webu
92%
Nabídka tarifů
92%
Poměr cena/funkce
93%
Počet produktů:
Neomezený
Neomezený
Počet e-mailových schránek:
100
100
Počet uživatelů:
Neomezený
Neomezený
Navštívit Webnode

Vítěz testu:

Shoptet CZ

Výhody

  • Kvalitní a dobře známý pronájem e-shopů
  • Výborně optimalizované šablony
  • Přehledné uživatelské rozhraní
  • Možnost měnit tarify
  • Skutečný FREE tarif

Nevýhody

  • Limit 5 000 produktů může být omezující

Shoptet je velmi známou tváří ve světě e-shopů a není tomu tak náhodou. Ať už si vyberete jakýkoliv tarif, budete mít k dispozici silný a hlavně dobře přehledný e-shopový nástroj, se kterým snadno zvládnete správu každého středního e-shopu. V balíčku Profi na vás čeká limit počtu produktů, který je stanoven na 5 000. V případě, že bude váš e-shop růst a vy budete chtít překročit limit, je zde pro vás ještě jeden vyšší tarif, který je vhodný už i pro velké e-shopy. Držme se však vítězného tarifu, který nabízí několik desítek dobře optimalizovaných šablon, které jsou přizpůsobeny i pro mobilní zařízení. Design šablon je zároveň možné editovat, takže můžete z vašeho e-shopu vytvořit unikátní prostor k prodeji široké palety produktů. V případě, že nemáte ještě žádný web a e-shop začínáte stavět od základů, najdete zde také webhosting, díky kterému vytvořit samostatný e-shop.

Pokud si zatím tímto řešením nejste jisti a rádi byste si ho nejdříve „oťukli“, máte k dispozici i tarif Free, který je poměrně omezený, ale dokáže fungovat i jako plnohodnotný e-shop. Tarify se však neliší pouze svou cenou a limitem produktů, ale také obsaženými funkcemi. Shoptet tak nabízí jako součást tarifů i balíčky funkcí, které přinášejí například diskuse k produktům, sledování stavu objednávek, filtry či hodnocení zákazníků. Pokud si vyberete pro váš e-shop nějaký konkrétní tarif a zjistíte, že jej nakonec nevyužijete v plném rozsahu, můžete jej kdykoliv změnit a ušetřit tím nemalé množství peněz.

Počet produktů:5 000
Počet e-mailových schránek:10
Počet uživatelů:Neomezený
Platební brána:Ano, zdarma
Počet doplňků v balíčku:57

Nejlepší e-shopové řešení pro velké obchody

Pokud vlastníte velký obchod s více než 30 000 produkty, rozhodně potřebujete e-shop, který takový nápor zvládne. Rychlý a spolehlivý chod takových rozsáhlých e-shopů zajišťují vyšší tarify, jejichž cena může být na první pohled nepřiměřeně vysoká. Pokud si však začnete prohlížet funkce a možnosti, které tyto tarify přinášejí, názor určitě změníte. Najdou se ale i e-shopové pronájmy, se kterými se nebudete muset omezovat, za velmi přijatelnou cenu.

NáhledNázevSkóre Počet produktůPočet e-mailových schránekPočet uživatelůCena
goldUpGates
9.6/10
Celkové skóre
Rychlost webu
96%
Nabídka tarifů
96%
Poměr cena/funkce
95%
Počet produktů:
50 000
50 000
Počet e-mailových schránek:
Neomezený
Neomezený
Počet uživatelů:
Neomezený
Neomezený
Navštívit UpGates Naše recenze
silverWix
9.4/10
Celkové skóre
Rychlost webu
94%
Nabídka tarifů
93%
Poměr cena/funkce
93%
Počet produktů:
Neomezený
Neomezený
Počet e-mailových schránek:
Neuvedený
Neuvedený
Počet uživatelů:
Neuvedený
Neuvedený
Navštívit Wix
bronzeShoptet
9.2/10
Celkové skóre
Rychlost webu
93%
Nabídka tarifů
93%
Poměr cena/funkce
92%
Počet produktů:
50 000
50 000
Počet e-mailových schránek:
15
15
Počet uživatelů:
Neomezený
Neomezený
Navštívit Shoptet

Vítěz testu:

UpGates

Výhody

  • Velmi široká nabídka nástrojů a funkcí
  • Integrovaný obchod s dalšími pluginy
  • Šablony je možné editovat
  • Grafický design na objednávku
  • České e-shopové řešení světové kvality

Nevýhody

  • Vysoká cena
  • Podpora maximálně 30 000 produktů

Český pronajímatel e-shopů UpGates konkuruje nejlepším světovým e-shopových řešením. Do naší recenze jsme vybrali nejvyšší tarif, který svým zákazníkům nedává v podstatě žádné limity. Díky UpGates můžete vytvořit rychlý, spolehlivý, přehledný a hlavně dobře reagující e-shop na světové úrovni. Cena je sice poměrně vysoká, ale množství funkcí ji hravě vyváží. Tarif Platinum přináší zákazníkům neomezené množství uživatelů a jazyků, do kterých může být e-shop přeložen. Menším zklamáním je počet produktů, který je omezen na 50 000. Funkce, které v balíčku najdete, by ovšem měly vyhovět všem vašim potřebám. V opačném případě máte dále k dispozici integrovaný obchod, ve kterém najdete další doplňky od třetích stran.

Pokud vám nebude vyhovovat žádná ze 108 šablon, můžete si nechat vytvořit design na objednávku. Administrace e-shopu je zpracována tak, aby vám byla v každé chvíli nápomocná a neobsahuje žádné zbytečně rušivé prvky. Samozřejmostí jsou různé filtry, optimalizace, porovnávače a analytické nástroje. Vytvořený e-shop můžete propojit i se známými účetními softwary, což vám značně usnadní správu firemních financí, a z toho plynoucí účetní úkony.

Počet produktů:50 000
Počet e-mailových schránek:Neomezený
Počet uživatelů:Neomezený
Počet dostupných doplňků:Více než 100
Neomezený počet jazyků:Ano

Jak vybrat hosting?

Výběr webhostingu může být poměrně komplikovaný pokud nevíte, na které parametry si třeba dávat pozor. Výběr byste neměli zanedbat, protože je to právě webhosting, který určuje, jak plynulý bude chod vaší stránky. Připravili jsme si pro vás stručný popis nejdůležitějších parametrů a informací o webhostingu, které byste měli při výběru určitě brát v úvahu.

Proč mít web nebo e-shop?

Webstránky fungují jako všestranný nástroj, který má poskytovat informace, kontakty a v některých případech i prodávat zboží. Dnes se dá připojit na internet z téměř každého místa na zemi a většina z nás i očekává, že na webu najdeme všechno. Díky běžné administrativě a analýzám je možné na stránce sledovat chování zákazníků. Můžete například zjistit, kam zákazník kliká, jak dlouho je na které podstránce nebo v jaké míře je vaše stránka vyhledávaná. Pokud je stránka dobře nadesignovaná, reaguje rychle a je bezpečná, může posloužit i jako dlouhodobá reklama. Nezapomínejte, že stránka nebo e-shop pracuje 24 hodin během všech 365 dní v roce. Zákazníci tak mají dostupné informace a produkty nonstop, takže můžete prosperovat v podstatě bez přestávky.

webhosting-1

Typy webhostingů a e-shopových řešení

Provozovatelé webhostingů a e-shopů na pronájem poskytují v podstatě vždy stejné služby. Liší se však rozmanitostí balíčků, možnostmi a samozřejmě cenou za služby. Právě z těchto důvodů není možné rozdělit webhostingy na konkrétní typy, a tak je vhodnější hovořit spíše o tom, pro koho je daný hosting vhodný. Proto jsme se rozhodli tyto služby kategorizovat podle toho, pro jak velký web jsou vhodné. V případě e-shopů lze bez problému použít kategorizaci zcela identickou.

Placený nebo neplacený webhosting

V případě, že jste teprve na začátku svého podnikání a nemáte zatím velký kapitál, může být pro vás tou správnou cestou právě bezplatný webhosting. Ten s sebou však přináší řadu nevýhod, které mohou později omezovat váš zisk. Hlavní „brzdou“ bezplatného hostingu je umístění reklamy provozovatele na vaší stránce. Zbytečná reklama může kazit vzhled stránky a této reklamy se obvykle zbavíte jedině příplatkem. Problémem může být i omezená kapacita prostoru, slabá technická podpora, absence e-mailových schránek či nekompatibilita s moderními šablonami. Pokud se během využívání bezplatné verze rozhodnete pro přechod na placenou verzi, změna bývá často vyšší, než kdybyste se pro tuto variantu rozhodli rovnou.

V případě, že můžete na správu webové stránky vyčlenit nějaký ten rozpočet, určitě ho využijte i na webhosting. Placený webhosting je zkrátka spolehlivější, lépe reaguje a hlavně vám poskytuje větší svobodu. Tento typ hostingu je také známý svou dostupností i pro moderní weby a na své stránce nakonec nenajdete žádné zbytečné reklamy. Běžnou součástí placených hostingů je i firemní e-mailová schránka, kterou si můžete vy či vaši spolupracovníci zřídit.

Kapacita online prostoru

Každá podstránka vaší webstránky by se dala přirovnat k běžnému textovému dokumentu se speciálním formátováním. Všichni dobře víme, že každý dokument zabírá na disku nějaký prostor a jinak tomu není ani u stránek. Rozdíl je však v tom, že stránka nemá své soubory uložené lokálně, ale na vzdálených serverech poskytovatele webhostingu. To, jak velké úložiště budete potřebovat, se odvíjí hlavně od účelu vaší webstránky. Pokud si právě zakládáte blog nebo web na prezentaci vašeho portfolia, postačí vám i menší prostor. Jsou však případy, kdy je vhodnou cestou neomezená kapacita. Jedná se především o rozsáhlé weby, které obsahují velké množství médií a ve většině případů i e-shop, který se rovněž ukládá do vámi pronajatého úložiště.

Webhostingy-2

Kapacita e-mailových schránek

Jak jsme již zmínili výše, e-mailové rozhraní se týká především placených webhostingů. Určitě jste již mnohokrát postřehli, že může být za zavináčem v e-mailové adrese i něco jiného než názvy konvenčních poskytovatelů těchto služeb. Příkladem může být i kontakt na naši redakci – redakcia@necenzurovane.sk. Poskytovatel webhostingu vám obvykle zpřístupní určitý počet adres, které mohou využívat vaši zaměstnanci na pracovní komunikaci. Takový druh e-mailové adresy dodává společnosti na profesionalitě a zároveň pomáhá lepší organizaci administrativy. Je však samozřejmé, že pokud si vytváříte stránku jako freelancer nebo copywriter, můžete použít i svůj běžný e-mail a na této službě tak ušetřit.

Webhostingy-3

Zabezpečení

Bezpečí v online prostoru je v dnešní době poměrně velkým tématem a zabezpečení stránek není výjimkou. Vždy dbejte na to, aby byla vaše stránka uložena na značkových serverech, které jsou pravidelně aktualizovány. Zabezpečení webstránky je také součástí služeb webhostingu. Poskytovatelé by měli dbát na vysokou antivirovou ochranu a zároveň bránit spamování.

Redakční a publikační systém

Pokud stránku zatím nemáte vytvořenou a plánujete ji zhotovit po výběru správného webhostingu, bude vás zajímat i publikační systém. Jedná se v podstatě o platformu, která je zabudována do hostingu a která umožňuje vytvářet jednotlivé podstránky nebo publikovat různý obsah. Jedním z globálně nejpoužívanějších systémů je WordPress, který je podporován absolutní většinou webhostingů a je také přeložen i do češtiny.

Technická podpora

Některé situace si zkrátka vyžadují pomoc třetí osoby bez ohledu na to, zda jste zkušený nebo ne. Je tomu tak i v případě webhostingu. V průběhu života vaší webstránky se může stát leccos – od narušení bezpečnosti až po výpadek. Vše se však mění v případě, že se máte na koho obrátit. Kvalita a spolehlivost technické podpory by měly být prioritou nejen poskytovatelů služeb ale i vás během výběru hostingu. Ideální cestou je nonstop podpora v jazyce, který nejvíce preferujete.

Jak vybrat e-shopové řešení?

Výběr správného e-shopových řešení může být pořádným oříškem především pro začátečníky. Na internetu najdete množství e-shopů na pronájem, ale ne všechny jsou vhodné pro každého. Proto jsme si pro vás připravili stručného průvodce výběrem e-shopových řešení. Našim cílem je, abyste si dokázali vybrat řešení, které sedne přesně vašim požadavkům. Je samozřejmé, že řemeslník s několika produkty nebude potřebovat e-shop, který podporuje produktů několik tisíc. V závislosti na tom, kolik času a peněz plánujete investovat do tvorby vašeho e-shopu, máte k dispozici v podstatě 3 varianty řešení.

Pronájem eshopu

Tento typ e-shopů se také přezdívá jako krabicový, což celkem přesně vystihuje jeho podobu. Poskytovatelé pronájmu vyvíjejí platformu e-shopu, kterou si vy pronajmete a můžete na ní vyskládat svůj e-shop. Jedná se o řešení, které je finančně nejméně náročné. Může vám také ušetřit množství času, ale musíte mít předem vše připraveno. Tím vším myslíme texty, obrázky, loga či smlouvy s dopravci. Vzhledem k tomu, že si v podstatě pronajímáte hotový produkt, nemůžete očekávat, že budete moci nějak vstupovat do zdrojového kódu. Proto budete muset zapomenout například na rozsáhlé grafické nebo funkční úpravy. Z hlediska funkcí může být tím pádem krabicový e-shop poměrně omezený, takže je vhodné, aby jste si předem porovnali své očekávání s tím, co vám může pronajímatel poskytnout. E-shop však může být online poměrně rychle, protože jeho platforma je již hotová.

Open source e-shop

Jak to již z názvu vyplývá, jedná se o řešení, kdy je pro vás celý zdrojový kód k dispozici. Open source řešení e-shopu je tedy vhodné pro technicky zdatnější, kteří zvládnou kódování, programování a také grafický design e-shopu. Z hlediska času a financí se toto řešení pohybuje výrazně ve vyšších rovinách než pronájem. Open source řešení může tím pádem docela oddálit termín spuštění, protože si člověk staví e-shop od základu sám. Pokud budete potřebovat práci zrychlit, můžete vyzkoušet pomoc od odborných programátorů a designérů, i to vás ale samozřejmě bude něco stát.

E-shop na objednávku

Opět se můžeme při definici držet názvu tohoto řešení. E-shop na objednávku je zde pro ty, kteří hledají něco unikátního, co se vzdaluje od konvenčních možností. Na míru se však dá přizpůsobit nejen design, ale i celý web tak, aby korespondoval s vašimi netradičními produkty, unikátními firemními nástroji nebo s velmi vysokým množstvím produktů (100 000 a více). V dnešní době není problém oslovit jednu z množství firem, která vám e-shop ochotně připraví. Tyto firmy však bývají obvykle dost vytížené, protože hledají řešení na netradiční požadavky mnoha zákazníků. Proto se může termín spuštění e-shopu taktéž pořádně oddálit. Druhým aspektem jsou i finance. Všichni dobře víme, že produkt na objednávku je vždy dražší než ten konvenční. Cena se odvíjí především od vybrané firmy a míry netradičnosti vašich požadavků. Čím unikátnější e-shop, tím vyšší rozpočet byste si měli připravit.

Finální verdikt

Mít vlastní e-shop nebo web je v dnešní době základem úspěchu nejen každého podnikatele, ale i freelancera, řemeslníka nebo neziskové organizace. Ať už se zabýváte čímkoli, stránka vám zaručeně pomůže zvýšit povědomí o tom, čím se zabýváte. Analytické nástroje vám pomohou lépe odhadnout chování zákazníků, díky čemuž můžete přizpůsobit detaily vašeho podnikání a zvýšit svůj zisk. Webstránky a e-shopy jsou velmi silným nástrojem, který pro vás může být jakousi jistotou také v těžkých dobách, jakou je i tato aktuální. Množství podniků si udrželo své zisky právě díky internetu a to je jasný důkaz toho, že mít web je zkrátka vždy dobrý nápad.

S tvorbou webstránky a e-shopu je však spojen i webhosting, který představuje jistou platformu, na níž je postavena celá stránka. Dnes je webhosting dostupný prakticky pro každého a to i za velmi přijatelné peníze. Stále se však setkáme také s bezplatným webhostingem, jehož popularita díky výhodným nabídkám pomalu klesá. Funkce i těch nejlevnějších hostingů převyšují schopnosti hostingů zdarma, a tak neuškodí vyčlenit si z rozpočtu nějakou tu sumu i na tento aspekt webu. Nabídka poskytovatelů je dost široká na to, abyste našli takový hosting, který sedne vašim časovým i finančním možnostem.

Jak vytvořit e-shop

Tvorba e-shopu může být na jedné straně jednoduchá, ale pokud v této oblasti nemáte mnoho zkušeností, může vás stát poměrně hodně času a v horších případech i peněz. My jsme si pro vás na závěr připravili stručného průvodce tvorbou jednoduchého e-shopu, který poukáže na to, co je při tvorbě nejdůležitější. Budeme vycházet z předpokladu, že začínáme od úplného základu a nemáme předem připravenou webstránku.

Název e-shopu, pronájem a webhosting

Název vašeho e-shopu by měl být chytlavý, měl by se dobře pamatovat a měl by vystihovat to, čím se v podnikání zabýváte. Jakmile vymyslíte správné jméno, je na čase zvolit webhosting. I e-shopy jsou v podstatě obyčejné webstránky, a tak se bez webhostingu neobejdou. Máte však štěstí, protože většina e-shopových řešení je spojena i se základním webhostingem, který na potřeby e-shopu postačí. Na vás je tím pádem pouze výběr e-shopových řešení, resp. pronájem e-shopu. Pokud si nevíte rady s tím, jaké řešení nebo tarifu vybrat, zobrazte našeho stručného průvodce výběrem nebo naše recenze TOP e-shopových řešení.

Design e-shopu

Po výběru ideálního e-shopového pronájmu je na čase začít vytvářet váš e-shop. Poskytovatelé vám obvykle dávají na výběr z několika desítek šablon, které jsou responzivní, a také dobře přizpůsobitelné i pro mobilní zařízení. Na výběru šablony si dejte záležet, protože právě ta determinuje, jak bude váš e-shop ve finální podobě vypadat. Většina poskytovatelů neumožňuje editovat tyto šablony a výjimkou jsou často pouze ty nejvyšší tarify.

Obsah e-shopu

Po výběru šablony je na čase „vyplnit regály“. Správný obsahový marketing je nezbytný pro SEO optimalizaci, což je přizpůsobení textů vaší stránky tak, aby byla častěji vyhledávána běžnými nástroji jako Google nebo seznam.cz. Abyste dokázali správně otextovat své produkty, musíte hlavně znát to, co prodáváte a také to, komu to prodávat. Jednoduše musíte znát produkt a cílovou skupinu. Je to jediný způsob, jak si najít cestu k zákazníkům. Texty by měly být vždy přizpůsobeny charakteru produktů a neměly by být zbytečně dlouhé. Gramatická korektnost by měla být rovněž prioritou, protože i takové detaily mohou rychle zhatit váš náběh na úspěch. Nezapomínejte na kvalitní obrázky produktů, které jsou někdy hodnotnější než několik vět textu.

Reklama e-shopu

Jakmile je váš e-shop hotový, je na čase vypustit ho do světa a zvýšit povědomí o tom, že existuje. To lze zajistit opět hned několika způsoby. Nejjednodušším a nejlevnějším z nich je již zmíněná SEO optimalizace. Díky správně vybraným slovům se může váš e-shop dostat ze spodních částí vyhledávání až na vrchol. Kromě této optimalizace máte k dispozici také množství placených reklam a propagací, které zprostředkovává například Google, Facebook nebo seznam.cz. Množství e-shopů si zakládá i profily na Instagramu, kde je dopad na cílovou skupinu velmi velký a může být poměrně levný.

Nejčastěji kladené otázky

Co je to webhosting?

„Každá stránka se sestává z množství podstránek, které by se daly přirovnat k běžným dokumentům. Tyto podstránky vždy musí být někde uloženy, aby se k nim mohl kdokoli na světě dostat. Místa, kde jsou stránky uloženy se nazývají servery. Webhosting umožňuje rezervovat část serveru na to, abyste do ní mohli ukládat obsah vaší webstránky. Webhosting by se dal přirovnat k pozemku, na kterém si plánujete postavit váš obchod. Kapacita úložiště webhostingu by byla tím pádem velikost pozemku.“

Kolik stojí webhosting?

„Webhosting je v dnešní době mnohem dostupnější než tomu bylo dříve. Stále jsou k dispozici webhostingy zdarma, ale svou funkcionalitou se ani zdaleka nepřibližují ani těm nejlevnějším placeným webhostingům. Cena webhostingu se odvíjí především od toho, jak velký web potřebujete na serverech provozovat. Větší web znamená i větší úložiště a také větší rychlost, která je nutná na plynulý chod stránky. Právě proto jsme rozdělili TOP webhostingy do 2 kategorií podle toho, na jaký web jsou vhodné. Pokud hledáte levný a spolehlivý webhosting a nebudete tvořit velký web, doporučujeme balíčky od společnosti Websupport. Jeden z těchto balíčků jsme pro vás v našem testu recenzovali. Pokud hledáte webhosting pro rozsáhlý a neustále rostoucí web, vyzkoušejte webhosting od eBola, jehož recenzi najdete taktéž v našem testu.“

Jaký webhosting je nejlepší?

„Nejlepší webhosting je ten, který naplní za přiměřené peníze všechny vaše požadavky. Dnes jsou tarify poskytovatelů webhostingů nastaveny tak, aby dokázaly uspokojit jakéhokoliv spotřebitele. Ať už potřebujete vytvořit velký web od základu nebo hledáte nový webhosting pro váš blog, v široké nabídce těchto služeb si určitě vyberete. Pokud si s výběrem nebudete vědět rady, můžete si vzít jako tahák našeho průvodce výběrem, kterého najdete v testu.“

Coje doména a jak se liší od webhostingu?

„Jak jsme již zmínili výše, webhosting je jakýsi pronájem prostoru, ve kterém se může rozvíjet vaše webstránka. Bez webhostingu by žádná stránka nemohla existovat. Další z nezbytných součástí každé stránky je doména. Doména je také jistý typ pronájmu, ale týká se především adresy vaší webstránky nebo e-shopu. Doména by se dala přirovnat k cestě a cíli, kam se má prohlížeč vydat, aby zobrazil to, co chcete vidět. Pronájem domény je obvykle spojen s webhostingem, ale není problém pronajmout si doménu u jednoho poskytovatele a webhosting u druhého.“

Jaký webhosting vybrat pro blog?

„Stránka blogu se liší od rozsáhlých stránek velkých firem především nároky na úložiště. Hlavní součástí blogů jsou textová pole a obrázky, která nejsou až tak náročné na kapacitu jako například videa ve vysokém rozlišení nebo různé zásuvné moduly. Proto postačí na blog i levnější webhosting na 1 doménu, který zvládne i případné rozšiřování vašeho webu. Při výběru webhostingu tak nejdříve popřemýšlejte, jaké soubory budou vaši stránku tvořit. V případě, že si výběrem webhostingu nebudete vědět rady, zobrazte si náš stručný manuál, jak vybrat webhosting.“

Co je SEO?

„Zkratka SEO pod sebou skrývá anglická slova „Search Engine Optimization„. V překladu to znamená optimalizace pro vyhledávače. Každý z nás několikrát denně zavítá do vyhledávače a zjišťuje různé informace. Do vyhledávacího pole přitom píšeme různá hesla, která chceme, aby vyhledávač našel. Jakmile začne hledání, spustí se velmi rychlé porovnávání námi zadané fráze s „celým internetem“. Vyhledávač nakonec zobrazí výsledky v pořadí podle relevance, resp. podle míry shody. Čím lépe je stránka přizpůsobena pro vyhledávání, tím vyšší v žebříčku vyhledávání se ukáže. SEO představuje levný a poměrně jednoduchý způsob, jak posílit návštěvnost vaší stránky.“

Tomáš studoval obor mechanik elektrotechnik IT v Sokolnicích. Psaním článků pro naší redakci či autorskou prací obecně se zabývá 2 roky. Ve volném čase tvoří, čte nebo sleduje filmy. S jeho zájmy pochopitelně souvisí také oblíbené rubriky. Nijak překvapivě jde primárně o elektroniku a spotřebiče, obojímu perfektně rozumí.

Diskuse a poradna

Položte otázku