PocketBook 633 Color : Recenze

PocketBook 633 Color bez pozadí

Mít neustále po ruce všechny vaše oblíbené knižní tituly by znamenalo s sebou neustále nosit celkem objemné zavazadlo. Řešením jsou čtečky e-knih, které vám umožní mít u sebe klidně celou knihovnu. Novinkou letošního roku v tomto oboru je PocketBook 633 Color, která má oproti konkurenci jednu obrovskou výhodu. Přináší celobarevné e-ink zobrazení knih a magazínu, díky čemuž jsou zážitky ze čtení ještě nevšednější. Pojďte se na tuto mimořádnou čtečku podívat s námi.

Balení PocketBook 633 Color

Hned po zakoupení modelu PocketBook 633 Color dostanete do rukou tenkou krabičku, která však obsahuje všechno, co můžete při čtení potřebovat. Kromě samotné čtečky se jedná také o USB kabel, redukci micro USB na běžný audio jack, uživatelský návod a kartu s doporučením, abyste čtečku nosili v pouzdře.

Výhody

Malé, skromné balení

Redukce na audio jack je důkazem perfektního smyslu pro detail

Nevýhody

Doporučené pouzdro není součástí balení, je třeba ho dokoupit

PocketBook 633 Color

Konstrukce a design

Nová čtečka PocketBook 633 Color přichází na trh v dechberoucí barvě Moon Silver. Celá konstrukce je pevná a celistvá. Na spodní straně najdete konektor pro napojení nabíječky nebo sluchátek, slot na micro SD/SDHC kartu a indikátor stavu baterie. Přední straně dominuje matná 6“ obrazovka, využívající technologii e-ink Kaleido. Ta zajišťuje perfektní čitelnost jako u běžné knihy, dlouhou výdrž a nenamáhá vaše oči tolik, jako běžné LCD obrazovky. Na spodní straně přední plochy najdete 4 tlačítka pro ovládání. Celkový design je minimalistický a čistý. Na výšku má čtečka 16 cm, na šířku 11 cm a hmotnost činí pouhých 160 g. Kombinace malých rozměrů a nízké hmotnosti činí ze čtečky perfektního společníka na cesty.

Výhody

Čistý design

Výborná ergonomie

Nevýhody

Bez možnosti výběru barvy

PocketBOok 633 Color design

Kvalita zobrazení a displej

Jednu z nejatraktivnějších vlastností čtečky PocketBook 633 Color prozrazuje už její název. Obrazovka totiž využívá zobrazovací technologii e-ink Kaleido. Běžné pasivní obrazovky typu e-ink dokážou zobrazit 16 odstínů šedé; Kaleido umožňuje čtečce zobrazit až 4096 odstínů různých barev. Kontrast barevného displeje je však o něco horší než u modelů s černobílým displejem. Horší kontrast však kompenzuje špičkové LED nasvícení, které dodává barvám lepší sytost a kontrast i v horších světelných podmínkách. Samotná obrazovka je dotyková a má rozlišení 1072 x 1448 pixelů.

Výhody

Barevné zobrazení

Výborné podsvícení

Nevýhody

Horší kontrast oproti černobílým obrazovkám

Užitečný software

Čtečky e-knih už dávno neslouží jen k tomu, aby zobrazovaly stránky knih či magazínů. PocketBook 633 Color nabízí uživateli různé užitečné aplikace, které jistě najdou využití. Má například zabudovanou aplikaci na čtení novin či synchronizaci knihovny s DropBoxem. Můžete si zahrát i pár základních her, jako je třeba dáma. Nejzajímavější aplikací je však samostatný a plně funkční internetový prohlížeč. Všechny stránky jsou samozřejmě barevné a model podporuje i přehrávání videí na YouTube. Počet snímků za sekundu je však příliš nízký na to, aby se takto dala videa běžně sledovat. Proto je lepší YouTube využít spíše na pouštění hudby při čtení.

Mnozí určitě ocení i šikovný poznámkový blok, do kterého můžete psát rukou, stylusem či pomocí klávesnice, která se objevuje na displeji. Na kreslení vyvinula společnost PocketBook unikátní skicář, který umožňuje opět kreslení rukou či stylusem. Pro výběr barvy máte k dispozici paletu a nechybí ani různé štětce. Čtečka má dokonce více než 30 předinstalovaných knížek na vymalovávání, což ocení nejen dědi, ale i dospělí. Další skvělou softwarovou vychytávkou je aplikace určená k poslechu audio souborů. Přehrávač hudby podporuje běžné formáty, jako je MP3, M4A či OGG. Čtečka rovněž podporuje převod textu na řeč a až 17 různých formátů e-knih. Aplikace na čtení je vyladěná do nejmenších detailů, hravě si s ní poradí i začátečníci. Jedinou nevýhodou je načítání rozsáhlých PDF souborů s množstvím obrázků, jako jsou například velké magazíny. To trvá trochu déle.

Výhody

Široké spektrum možností a množství aplikací

Perfektně vyladěný software na čtení

Nevýhody

Delší načítání velkých PDF souborů

PocketBOok 633 Color design 4
PocketBOok 633 Color design 3

Přehledné uživatelské prostředí

Celé uživatelské prostředí je nastavené v černobílých odstínech, aby byla zajištěna jeho maximální čitelnost za všech okolností. Domácí obrazovka vždy zobrazuje obálky tří naposledy čtených knih. Najdete na ní i odkazy na vaši knihovnu, k audioknihám, do PocketBook obchodu, k poznámkám či do menu. Na horní liště najdete čas, stav baterie a počet notifikací. Potáhnutím prstu směrem dolů se zobrazí rychlé nastavení a historie vašich aktivit. Nepletete se, čtečka se v některých ohledech začíná blížit tabletům.

Výhody

Vždy jasné a ostré rozhraní

Jednoduché ovládání, přehlednost

Nevýhody

Žádné jsme nenašli

PocketBOok 633 Color design 2

Barevný X černobílý e-ink displej

Barevné zobrazení základních barev

Pocketbook 633 barvy

Výkon, který nezklame

Mozkem celé čtečky je 2jádrový procesor s frekvencí 1 GHz, který bez problémů zvládne všechny běžné úkony. 1 GB operační paměti je zlatým standardem čteček na současném trhu. Vnitřní paměť 16 GB je dostatečná na ukládání mnoha knižních titulů. Reálně se ale velikost paměti může lišit v závislosti na nainstalovaném software. Kdyby vám samotná interní paměť nestačila, k dispozici máte slot na SD kartu. Čtečka podporuje SD karty o maximální kapacitě 32 GB. Kapacita baterie 1900 mAh by podle výrobce měla běžnému uživateli stačit na celý měsíc. Při častém využití čtečky se však výdrž může výrazně zkrátit. Rozměry čtečky jsou 161 x 108 x 8 mm, takže si na ni budete muset najít místo v batohu nebo v kabelce, do kapsy se vám nevejde. Hmotnost 160 g umožňuje komfortní čtení i při delším držení čtečky.

Výhody

Plynulý chod

Možnost zvýšit kapacitu paměti pomocí SD karty

Nevýhody

Uvítali bychom větší kapacitu baterie

Srovnání s konkurencí

Model: PocketBook 633 Color Kobo Clara HD Amazon Kindle Paperwhite 4
Náhled:
Cena: Zjistit cenu Zjistit cenu Zjistit cenu
Velikost displeje: Dotykový, 6" Dotykový, 6" Dotykový, 6"
Typ displeje: E-ink E-ink E-ink
Barevné zobrazení: Ano Ne Ne
Rozlišení: 1072 x 1448 px 1072 x 1448 px 1072 x 1440 px
Kapacita baterie: 1900 mAh 1500 mAh 1500 mAh
Procesor: 2x1 GHz 1x1 GHz 1x1 GHz
RAM: 1 GB 512 MB 512 MB
Vnitřní paměť: 16 GB 8 GB 32 GB
Slot na SD kartu: Ano Ne Ne
Rozměry: 161 x 108 x 8 mm 160 x 110 x 8 mm 167 x 116 x 8 mm
Hmotnost: 160 g 166 g 182 g
9.2
Celkové skóre
Finální verdikt

Nová čtečka na trhu PocketBook 633 Color přináší do světa čteček e-knih revoluci. Využití barev při čtení knih je odvážným krokem vpřed za ještě realističtějšími zážitky. Právě díky barvám si mohou čtečku rychle oblíbit i mladší čtenáři, kteří ocení nejen poutavý děj knihy, ale i barevné ilustrace. Kromě barev ale přináší tento model i množství dalších užitečných funkcí. Prohlížeč, skicář, poznámkový blok, kalkulačka či přehrávač hudby, to všechno se vám může dříve či později hodit. Avšak co by to bylo za čtečku knih, kdyby nesplňovala svou nejdůležitější funkci? PocketBook 633 Color má skutečně vyšperkované prostředí pro čtení a právě proto se do modelů od této společnosti dostává čím dál více softwarových vychytávek. Velmi příjemným důkazem smyslu pro detail je originální redukce z micro USB na běžný audio jack, která je součástí balení. Čistý design přitáhne hodně pozornosti, byť bychom časem rádi viděli i další barevné verze. PocketBook 633 Color se dobře drží, má jednoduché a intuitivní ovládání a se svým hardwarem nebude mít problém se žádným běžným úkolem. Jedinou zátěží jsou rozsáhlé PDF soubory, které se načítají poměrně dlouho, na druhou stranu otvírání tohoto formátu je ve světě čteček e-knih stále ve fázi úprav, takže to není potřeba tomuto modelu příliš vyčítat.

Design
9.3
Kvalita zobrazení